یکشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۴

#ایران#

سفر موگرینی به تهران، مشوق اعدامها و نقض ارزشهای دموکراسی و حقوق بشر 

 


سفر موگريني به تهران و ملاقات با مسئولان 120 هزار اعدام سياسي و 700 اعدام در6 ماه اخير مشوق اعدامهاي بيشتر و نقض ارزشهاي دموكراتيك و حقوق بشري است و بايد لغو شود.
كميسيون خارجه شوراي ملي مقاومت ايران با تأكيد بر اينكه سفر پيش بيني شده خانم فدريكا موگريني، نماينده عالي اتحاديه اروپا در سياست خارجي و امور امنيتي، به ايران و ملاقات او با سرمداران فاشيسم ديني حاكم، اين رژيم را در ادامه شكنجه و كشتار تشويق و تشجيع مي كند، همه مدافعان حقوق بشر، حقوق زنان و طرفداران دموكراسي را به اقدام فوري براي لغو اين سفر فراخواند. اين سفر و سفرهاي مشابه به ايران تحت حاكميت ملايان عليه مصالح ملي مردم ايران و اراده آنها براي سرنگوني اين رژيم و استقرار دمو كراسي و حاكميت مردمي در ايران است.
كساني كه خانم موگريني با آنها ملاقات مي كند همه از مسئولان 120 هزار اعدام سياسي و مسئولان قتل عام 30 هزار زنداني سياسي در تابستان 1988 هستند. عفو بين الملل در اطلاعيه 23 ژوييه خود نوشت: در نيمه اول 2015 حداقل 694 زنداني اعدام شده اند و افزود: «آمار سرسام آور اعدامها در ايران در نيمه سال تا كنون تصويري شوم از انجام برنامه‌ریزی شده قتل عمدي با تأييد قضايي در مقياس انبوه توسط ماشین دولتی را رسم مي كند.... به نظر مي رسد كه ما 1000 مرگ تأييدشده دولتي تا پايان سال را شاهد باشيم».
كساني كه خانم موگريني در تهران با آنها ملاقات مي كند بالاترين مسئولان صدور تروريسم و بنيادگرايي و كشتار مردم بيگناه در عراق و سوريه و يمن و لبنان هستند. آنها به خاطر جنايتهايشان در داخل و خارج ايران بايد به اتهام جنايت عليه بشريت محاكمه شوند.
در 9 ماهي كه خانم موگريني در ميدان شومان مستقر شده است، حدود1000 زنداني در ايران اعدام شده اند، زنان تحت شديدترين فشارها قرار گرفته و اقليتهاي قومي و ديني با بيشترين سركوب و تبعيض مواجه بوده اند اما خانم موگريني حتي در حرف هم اين جنايتهاي روزمره را محكوم نكرده است. اين براي اتحاديه اروپا كه سنگ بنايش عليه فاشيسم و براي دموكراسي و حقوق بشر گذاشته شده، به واقع شرم آور است.
در حالي كه خانم موگريني به دستور ملايان يا براي خوش آمد آنها در ديدار با جانيان عليه بشريت مانند روحاني و رفسنجاني و ظريف و لاريجاني روسري بر سر مي گذارد، همه روزه صدها زن شريف و آزاده ايراني توسط عوامل همين جنايتكاران به بهانه آخوند ساخته بد حجابي دستگير مي شوند، جريمه مي شوند و شلاق مي خورند. اين اقدام خانم موگريني يك توهين آشكار به همه زنان ايران چه باحجاب و چه بي حجاب است.
كميسيون خارجه شورا اين سفر را قوياً محكوم نموده و از خانم موگريني مي خواهد اگر بر درد و رنج مردم ايران مرهم نمي‌گذارد دست كم بر زخمهاي آنها نمك نپاشد. عموم مردم ايران به ويژه زنان و جوانان و زندانيان و خانواده اعدام شدگان از مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان در سطح اروپا به ويژه ايتاليا انتظار دارند براي متوقف كردن اين سفر كه خنجري عليه دمو كراسي و حقوق بشر است اقدام كنند.
شوراي ملي مقاومت ايران
كميسيون خارجه
3مرداد 1394  (25 ژوييه 2015)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر