جمعه، مرداد ۲۶، ۱۳۹۷

بازداشت جوانان تماشاچی فوتبال در اهواز

17.8.2018

 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز ۱۸ مرداد ماه؛ ایمن بیت سیاح نوجوان ۱۶ ساله پس از اتمام بازی استقلال و پرسپولیس در اهواز توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه بازداشت شد. به گفته منابع محلی نیروهای قرارگاه موسوم به ابوالفضل العباس پس از پایان بازی تعداد زیادی از جوانان را که شعار می دادند بازداشت کردند.
خانواده‌های بازداشت‌شدگان از وضعیت فرزندان خود اطلاعی نداشته و نگران سلامتی
فرزندان خود هستند.
قرارگاه ابوالفضل العباس تابع اطلاعات سپاه اهواز است و در روز مسابقه مامورین این ارگان سرکوبگر با لباس شخصی در بین تماشاچیان حضور داشتند. در جریان اعتراضات مردمی این قرارگاه در شهر اهواز اقدام به بازداشتهای گسترده کرده است.
لازم به یادآوری است که روز پنجشنبه۱۸مرداد ۹۷ در جریان مسابقه بین پرسپولیس و استقلال اهواز؛ بین مردم و تماشاگران با نیروهای امنیتی درگیری‌هایی رخ داد. در جریان این درگیری‌ها نیروهای ضدشورش بر اثر تهاجم جوانان مجروح شدند.
همچنین 24 مردادماه 1397؛ قرارگاه ابوالفضل العباس تابع اطلاعات سپاه اهواز يك شاعر بنام بشير صرخى را بازداشت كرد و او را به مكان نامعلومى منتقل كرد.
بشير صرخى از اهالى كوى كانتكس كوت عبدالله و در گفتن شعرهاى حماسى و ملى و شركت در شب شعرها فعاليت مى كنند. بنا به گزارش فعالين حقوق بشر در اهواز؛ دليل بازداشت بشير صرخى شعار دادن در بازى استقلال و پرسپوليس در ورزشگاه الغدير اهواز كه در 18 مردادماه برگزار شده بود
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر