وزیر نفت : بابک زنجانی بیش از 2 میلیارد دلار به وزارت نفت "بدهکار" است
به گزارش تسنیم، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی کابینه یازدهم برگزار شده بود در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه یارانه شهریورماه از چه محلی تامین شد گفت: یارانه شهریور را طبق بودجه و از مجاری که در قانون پیش بینی شده بود تامین کردیم.
وی تاکید کرد در مجموع سالانه باید 2500 میلیارد تومان برای تامین یارانه نقدی پرداخت شود اما تمام این مبلغ را وزارت نفت نمی دهد. بخش مهمی از این رقم را وزارتخانه و بخش دیگری را وزارت نیرو تامین می کند.
زنگنه با تاکید بر این که یارانه شهریور ماه از طریق وزارتخانه های نفت، نیرو و آن چه در بودجه مصوب شده تامین شد گفت: دولت یازدهم قطعا خلاف قانون عمل نخواهد کرد.
وی درباره افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی در سال جاری تصریح کرد: امسال افزایش قیمت بنزین نداریم؛ البته امسال برنامه ای برای افزایش قیمت سایر حامل های انرژی نیز وجود ندارد.
زنگنه با بیان اینکه قراردادهای نفتی و پتروشیمی را به بخش خصوصی واگذار می کنید گفت: بخش خصوصی با این اقدام مسیر بازرگانی برای بخش خصوصی باز می شود، البته دوستان بخش خصوصی باید توجه داشته باشند که نباید از دولت رانت خواهی کنند.
زنگنه افزود بابک زنجانی 2 میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده؛ وی گفته پول به حسابم واریز شده اما از جانب آمریکایی ها این حساب بلوکه شده است.
وزیر نفت تاکید کرد پیگیری دریافت پولهایی که به خزانه واریز نشده جزو اولویت های اصلی وی در وزارت نفت است.
وی ادامه داد: بابک زنجانی بیش از 2 میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است.
[تاريخ مطلب: نوزدهم شهريور ۱۳۹۲ برابر با دهم سپتامبر ۲۰۱۳]
به گزارش تسنیم، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی کابینه یازدهم برگزار شده بود در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه یارانه شهریورماه از چه محلی تامین شد گفت: یارانه شهریور را طبق بودجه و از مجاری که در قانون پیش بینی شده بود تامین کردیم.
وی تاکید کرد در مجموع سالانه باید 2500 میلیارد تومان برای تامین یارانه نقدی پرداخت شود اما تمام این مبلغ را وزارت نفت نمی دهد. بخش مهمی از این رقم را وزارتخانه و بخش دیگری را وزارت نیرو تامین می کند.
زنگنه با تاکید بر این که یارانه شهریور ماه از طریق وزارتخانه های نفت، نیرو و آن چه در بودجه مصوب شده تامین شد گفت: دولت یازدهم قطعا خلاف قانون عمل نخواهد کرد.
وی درباره افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی در سال جاری تصریح کرد: امسال افزایش قیمت بنزین نداریم؛ البته امسال برنامه ای برای افزایش قیمت سایر حامل های انرژی نیز وجود ندارد.
زنگنه با بیان اینکه قراردادهای نفتی و پتروشیمی را به بخش خصوصی واگذار می کنید گفت: بخش خصوصی با این اقدام مسیر بازرگانی برای بخش خصوصی باز می شود، البته دوستان بخش خصوصی باید توجه داشته باشند که نباید از دولت رانت خواهی کنند.
زنگنه افزود بابک زنجانی 2 میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده؛ وی گفته پول به حسابم واریز شده اما از جانب آمریکایی ها این حساب بلوکه شده است.
وزیر نفت تاکید کرد پیگیری دریافت پولهایی که به خزانه واریز نشده جزو اولویت های اصلی وی در وزارت نفت است.
وی ادامه داد: بابک زنجانی بیش از 2 میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است.
[تاريخ مطلب: نوزدهم شهريور ۱۳۹۲ برابر با دهم سپتامبر ۲۰۱۳]
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر