شنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۲

آقای نوری زاد، چرا در کنفرانس سالانه نایاک سخنرانی می کنید؟ PDF Print
حسن داعی، 11 اکتبر 2013
قرار است محمد نوری زاد روز دوشنبه در کنفرانس سالانه نایاک در واشنگتن سخنرانی کند. این کنفرانس که سالها پیش توسط تریتا پارسی و همکارش سیامک نمازی دلال نفتی رژیم طراحی شده بود، برای جذب ایرانیان و استفاده از آنان در لابی بنفع رژیم برگزار میشود. نایاک با گنجاندن کسانی مثل نوری زاد تلاش میکند بی آبروگی خود در واشنگتن را جبران کند و لابی اش را رونق بخشد
 -----------------------------------
سازمان لابی نایاک به رهبری تریتا پارسی سومین کنفرانس سالانه خود را در روزهای 13 تا 15 اکتبر در واشنگتن برگزار می کند. با کمال تاسف، نام محمد نوری زاد در لیست سخنرانان این کنفرانس درج شده و گویا قرار است ایشان در مورد حقوق بشر صحبت کند.
سازمان نایاک تا سال 2007 که روابط پنهان اش با رژیم ایران آشکار نشده بود، در مورد حقوق بشر در کشورمان سکوت میکرد. (به این گزارش تحقیقی نگاه کنید)  پس از آبروریزی تریتا پارسی و افشای روابط پنهان وی با مقامات رژیم مثل رحیم مشائی و مجتبی هاشمی ثمره، نایاک تصمیم گرفت برای کسب اعتبار در میان ایرانیان در برخی از جلسات خود مسئله حقوق بشر را بصورتی آبکی مطرح کند و در اکثر موارد نیز گناه جنایات رژیم را به گردن تندروان آمریکا و سیاست های آمریکا میاندازد.
حال به کنفرانس سالانه نایاک نگاه کنیم که قرار است آقای نوری زاد در کنار دلالان نفتی رژیم مثل بیژن خواجه پور و طرفداران مماشات با رژیم سخنرانی کند.
من در گزارش ویدئوئی که سال پیش منتشر کردم با ارائه اسناد علنی و اسناد دادگاه توضیح دادم که کنفرانس سالانه نایاک با عنوان "لیدرشیپ"، بطور کامل (و حتی نام آن) همان پروژه مشترکی است که سیامک نمازی (مدیر آتیه بهار - دلال نفتی در ایران) و تریتا پارسی در 1999 برنامه ریزی کردند. هدف آن نیز جذب ایرانیان برای لابی بنفع سیاست های رژیم ایران و مقابله با لابی اسرائیل می باشد.
سازمان نایاک آنقدر بی اعتبار و بی آبروست که دو سال پیش، بعد از سه ماه تبلیغ و بسیج کامل، تنها 40 نفر از ایرانیان برای شرکت در این مراسم ثبت نام کردند. (به گزارش ویدئوئی نگاه کنید)
اکنون باید از آقای نوری زاد پرسید که هدف ایشان از شرکت در این کنفرانس در کنار دلالان نفتی رژیم چیست و چرا به تریتا پارسی و سازمان نایاک کمک میکند تا با کسب اعتبار و معرفی خود بعنوان سازمانی مدافع ایرانیان، در کنگره و در کاخ سفید بنفع رژیم آخوندی لابی کند؟
سال گذشته نایاک تلاش کرد تا نوام چامسکی را در زمره سخنرانان کنفرانس خود قرار دهد اما وی در آن شرکت نکرد. امسال نیز بسیاری از ایرانیانی که از طرف نایاک برای سخنرانی دعوت شده بودند حاضر به این ننگ نشدند.
آقای نوری زاد، امیدوارم که قبول دعوت نایاک ناشی از بی اطلاعی شما از این سازمان باشد و با خواندن این یادداشت از شرکت در این برنامه صرفنظر کنید.
در پایان، برای آنکه هیچ جای شک و شبهه ای در مورد زیان های ناشی از شرکت شما در برنامه نایاک نباشد و برایتان روشن شود که چگونه تریتا پارسی از دکان حقوق بشر برای لابی ضد ایرانی اش استفاده میکند، توجه تان را به بخشی از نامه محرمانه  وی به روی کافی از لابیست های معروف واشنگتن و از همکاران جرج بوش در سال 2002 جلب میکنم. این نامه در جریان دادگاه در اختیار ما قرار گرفت. تریتا پارسی نوشته بود:
"به لابی خود چهره ای انساندوستانه بدهیم
اگرچه حامیان اصلی لابی ما تاجران هستند اما باید حتما یک چهره انسانی به این لابی و اهداف آن داد. باید توجه داشت که سازمان ایپاک یعنی لابی اسرائیل بخوبی موفق شده تا طرفداران برداشتن تحریم از روی ایران را بعنوان سرمایه داران پر طمعی معرفی کند که حاضرند برای منفعت اقتصادی خود، با یک رژیم تروریستی معامله کنند.
در مقابل، کمپانی های نفتی نیز که در صف اول برداشتن تحریم ها هستند، تاکنون نتوانسته اند به کارزار خود یک چهره انسانی بدهند و مثلا در توجیه فعالیت های خود، از اینگونه دلائل استفاده کنند: "ما برای ایرانیان بی گناهی که در چنگال رژیم دیکتاتوری ایران هستند نگرانیم" یا مثلا: "تحریم های موجود علیه ایران باعث ویرانی بسیاری از خانواده های آمریکائی شده که شغل خودشان را بخاطر تحریم ها از دست داده اند."
با انسانی جلوه دادن لابی خودمان هم میتوانیم اعتماد جامعه ایرانی را بخود جلب کنیم و هم میتوانیم برای پیروزی در کنگره آمریکا ازآن استفاده کنیم.
« برای جلب اعتماد ایرانیان، هدف نهائی خودمان را فعلا مطرح نکنیم
اگرچه وظیفه اصلی این لابی باید بهبود رابطه ایران و آمریکا و برداشتن تحریم ها باشد اما در مرحله اول بایستی روی موضوعاتی کار کرد که حساست کمتری ایجاد میکند مثل مشکل ویزا یا تبعیض علیه ایرانیان....
اگر در آغاز کار روی اینگونه موضوعاتی که بحث انگیز نیست متمرکز شویم، اینکار باعث کسب اعتبار لابی ما در میان جامعه ایرانیان می شود."


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر