پنجشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۳

فراكسيونهاي عراقي عليه دور سوم نخست وزير مالكي و درگيري عشاير عراقي عليه نيروهاي نظامي مالكي

تاریخ ایجاد در 17 ارديبهشت 1393
 رحيم الْعَگيلي رئيس سابق هيأت پاكسازي عراق، كانديدا شدن مالكي براي دوره سوم را يك فاجعه دانست و گفت احتمال كانديدا شدن مالكي براي دوره سوم تقريبا ناممكن و نقض قانون اساسي است و منجر به از هم گسيختن عراق مي‌شود، زيرا روش مالكي در 8 سال گذشته بر اساس تك روي و حذف و به حاشيه راندن بوده است.
 العگيلي گفت كانديدا شدن مجدد مالكي منجر به ادامه غارت و دزدي و شكست مي‌شود زيرا او به‌طور رسمي از فاسدين حمايت مي‌كند».
 تلويزيون الرافدين - 16 ارديبهشت 93
به گزارش خبرگرازي نيناي عراق، مهدي حاجي عيسي نماينده پارلمان از ائتلاف كردستاني گفت شانس مالكي براي دور سوم نخست وزيري بسيار كم است. دولت آمريكا نظر مخالف خود را با ماندن مالكي در اين منصب ابراز كرده است.
وي افزود: ”بنظر من جريان صدر و ائتلاف المُواطن، بدون دولت قانون ائتلاف مي كنند تا يك فراكسيون جديد تشكيل بدهند و اين دو با ائتلاف كردي، الوطنيه، متحدون و طرفهاي ديگر براي تشكيل حكومتي كه در آن  همه تركيب هاي جامعه عراق شركت داشته باشند هم‌پيمان خواهند شد“.
 16 ارديبهشت 93
به گزارش تلويزيون التغيي، وليد المحمدي پارلمانتر از ائتلاف متحدون براي اصلاحات، گفت 95 درصد روند انتخابات تقلب بوده است و اينكه گفته مي‌شود انتخابات در عراق بر اساس دمكراسي است، يك دروغ است. محمدي گفت هيچ حوزه انتخاباتي در بغداد و در استانهاي ديگر عراق، بدون تقلب نبوده است محمدي افزود كه نسبت شركت‌كنندگان واقعي در انتخابات 5 درصد بيشتر نيست او گفت تمام اين انتخابات چيزي غير از خاك پاشيدن در چشم ديگران نيست و روند دمكراسي در عراق عبارت است  از يك دروغ. »
 17 ارديبهشت 93
به گزارش تلويزيون الشرقيه احمد المساري نماينده مجلس عراق و از رهبران ليست متحدون اعلام كرد: ما امروز در صدد تشكيل جبهه وسيعي هستيم و با تشكيل اين جبهه و با پشتكار خودمان و مردممان مي خواهيم تغيير در مرحله آينده را فراهم كنيم. اين جبهه شامل ائتلاف متحدون براي سازندگي با رهبرانش و بخشهاي مختلفش، ليست الوطنيه، ليست عربي و فراكسيونهاي سياسي ديگر شامل جريان صدر و مجلس اعلاي اسلامي است. اولويت ما تشكيل حكومتي است كه طرح و برنامه حكومت در 8 سال گذشته را تكرار نكند. اين حكومت يك شخصيت مقبول از طرف همه اجزاء را براي منصب نخست وزيري پيشنهاد خواهد كرد تا يك دولت مشاركت ملي حقيقي تشكيل شود تا اين دولت توان برقراري امنيت و ثبات در كشور را، توان تامين رفاه و خدمات براي مردم و توان برقراري ثبات سياسي در عراق آينده را داشته باشد. اين تغيير محقق نخواهد شد مگر اين‌كه چهره‌هاي گذشته در حكومت را تغيير بدهيم وچهره‌هاي جديد را وارد حكومت كنيم
به گزارش تلويزيون رافدين، نيروهاي عشاير يك پادگان نظامي مربوط به شبه نظاميان سوات را در منطقه آلبوعلي الجاسم هدف قرار دادند كه منجر به كشته شدن 15 تن از شبه نظاميان سوآت گرديد.
رافدين گفت: نيروهاي عشاير مقر تيپ هشتم نظاميان مالكي را با موشك گراد هدف قرار دادند. هم چنين در بغداد نيروهاي عشاير فرودگاه نظامي هليكوپترها در التاجي را با شليك 4 موشك كاتيوشا هدف آتشباري قرار دادند.
 16 ارديبهشت 93
سرتيپ ستاد عبدالرحمن الجنابي عضو شوراي نظامي انقلابيون فلوجه در باره تحولات نظامي در فلوجه گفت: انقلابيون طبق يك طرح از پيش تعيين شده روز گذشته به منطقه فرماندهي فلوجه از چند محور تهاجم كردند و توانستند فرماندهي منطقه شرق فلوجه را به تصرف خود درآورند و كنترل مقر گردان واكنش سريع و سيستم آبرساني منطقه را در كنترل خود بگيرند. … هم‌چنين انقلابيون عشاير با موشكهاي كاتيوشا به تجمعات دشمن در يكي از مناطق گرمه تهاجم كردند.
وي افزود: شبه نظاميان مالكي در ساعتهاي دير وقت شب اقدام به آتشباريهاي كور با ميني كاتيوشا و انواع توپ‌ها به‌صورت گسترده به مناطق شهر فلوجه نمودند كه اين جنايت باعث شهادت 8 نفر از غيرنظاميان شامل زنان وكودكان شد و حدود 40 تن از مردم غير نظامي نيز مجروح شدند. اضافه بر قطع برق در كل منطقه به دليل آتشباري توسط شبه نظاميان مالكي، در همين حال، آنها مناطق مسكوني شهر گرمه را نيز با بشكه هاي انفجاري مورد هدف قرار دادند.
 تلويزيون الرافدين - 16 ارديبهشت 93

به گزارش تلويزيون رافدين انقلابيون شوراي نظامي در ”العَناز ”تجهيزات و سلاحهاي دو گروهان از  نظاميان مالكي را بعد از فرار اين نيروها به غنيمت گرفتند. »
16 اردبيهشت 93

به گزارش تلويزيون الجزيره سحرگاه روز سه شنبه  بعد از تهاجم نيروهاي عشاير به نظاميان مالكي؛ يك موضع نظامي در روستاي آلْبُوهُوا به تصرف نيروهاي عشاير در آمد و آنها  سلاحها و مهمات اين مركز نظامي را  به غنيمت گرفتند.
در رمادي  نيز شاهدان گفتند نيروهاي عشاير بر مركز نظامي در آلبوعَساف در شمال شهر تسلط پيدا كردند و سلاحها و مهمات آن را به غنيمت گرفتند.
16 اردبيهشت 93

به گزارش تلويزيون التغيير درگيري سنگيني از صبح روز سه شنبه بين نيروهاي عشاير و  نيروهاي سوات مالكي پيرامون فلوجه به وقوع پيوست. اين درگيريها در نزديكي دو منطقه النعيميه و اتوبان جريان داشت. در همين رابطه تلويزيون الجزيره گزارش داد نيروهاي عشاير در تهاجم به نظاميان مالكي در جنوب شرقي فلوجه مراكز نظاميان مالكي  را به تصرف خود درآوردند.
16 ارديبهشت 93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر