پنجشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۳

احمد شهيد: سانسور اينترنتي در ايران قانوني و توسط دولت انجام ميشود

تاریخ ایجاد در 18 ارديبهشت 1393
احمد شهيد گزارشگر ويژه ملل متحد براي بررسي نقض حقوق بشر در ايران، طي گزارشي در مورد سانسور اينترنتي توسط حكومت آخوندها نوشت: در رژيم ايران دسترسي به اينترنت، توهين آميز يا تخريبي انگاشته شده است و توسط قانون، محدود شده است.
موجوديت رسانه ها و روزنامه نگاران و وبلاگ نويس ها و ديگر شهروندان اينترنتي، اغلب به دليل انتشار، تحت پيگرد هستند. 37 روزنامه نگار و شهروندان اينترنتي اخيرا در ايران. بازداشت شده اند.
گزارش احمد شهيد مي افزايد: كساني كه يك وبسايت خبري را اداره مي كنند درمعرض بازداشت هستند و ميليونها وب سايت در ايران مسدود شده اند. از جمله، طيف وسيعي از وب سايتهاي مربوط موضوعات علمي، ورزش، اخبار، و حتي خريد، مسدود هستند . تقريبا 50 درصد از پانصد عدد از وب سايتهاي معتبر مورد مراجعه در سطح جهان از جمله فيس بوك، تويتر و گوگل پلاس مسدود هستند.
گزارش خاطرنشان مي كند: مسدود كردن و فيلترينگ و كنترل اينترنتي با نقض تعهدات حكومت ايران در مورد تضمين حق آزادي بيان صورت گرفته است.
 سايت احمد شهيد - 15 ارديبهشت 93 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر