احمد شهيد: سانسور اينترنتي در ايران قانوني و توسط دولت انجام ميشود
احمد شهيد گزارشگر
ويژه ملل متحد براي بررسي نقض حقوق بشر در ايران، طي گزارشي در مورد سانسور
اينترنتي توسط حكومت آخوندها نوشت: در رژيم ايران دسترسي به اينترنت،
توهين آميز يا تخريبي انگاشته شده است و توسط قانون، محدود شده است.
موجوديت رسانه ها و روزنامه
نگاران و وبلاگ نويس ها و ديگر شهروندان اينترنتي، اغلب به دليل انتشار،
تحت پيگرد هستند. 37 روزنامه نگار و شهروندان اينترنتي اخيرا در ايران.
بازداشت شده اند.
گزارش احمد شهيد مي افزايد:
كساني كه يك وبسايت خبري را اداره مي كنند درمعرض بازداشت هستند و ميليونها
وب سايت در ايران مسدود شده اند. از جمله، طيف وسيعي از وب سايتهاي مربوط
موضوعات علمي، ورزش، اخبار، و حتي خريد، مسدود هستند . تقريبا 50 درصد از
پانصد عدد از وب سايتهاي معتبر مورد مراجعه در سطح جهان از جمله فيس بوك،
تويتر و گوگل پلاس مسدود هستند.
گزارش خاطرنشان مي كند: مسدود
كردن و فيلترينگ و كنترل اينترنتي با نقض تعهدات حكومت ايران در مورد تضمين
حق آزادي بيان صورت گرفته است.
سايت احمد شهيد - 15 ارديبهشت 93
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر