دبی، العربیه.نت فارسی
وزیران دفاع کشورهای عضور پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تعهد کردند که
بعد ازسال 2014 میلادی 12 هزار از سربازان ناتو در افغانستان باقی خواهند
ماند.
اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو اعلام کرد که با توافق وزیران دفاع عضو این سازمان، بعد ازسال 2014 میلادی، دوازده هزار سربازان ناتو برای آموزش و مشوره دهی ارتش افغان دراین کشور باقی خواهند ماند.
راسموسن گفت:"من فکر می کنم به جا است اگر بگویم که ما بر ماموریت خود متعهد هستیم و در نظر می گیریم که در میزان نهایی برآوردهایی که تاکنون داشته ایم قرار دارد."
از سوی دیگر، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا گفت:"ما اکنون باید به طرف نهایی ساختن برنامه عملیات برای حمایت مصممانه و تأمین تعهدات استوار برای تهیه سربازان حرکت کنیم."
نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو روز سه شنبه هفته جاری در بروکسل پایتخت کشور بلژیک آغاز شد و برای دو روز ادامه یافت.
موضوع امنیت و خروج سربازان خارجی از افغانستان و هم چنان اوضاع اوکراین محور بحث این نشست را تشکیل میداد.
اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو اعلام کرد که با توافق وزیران دفاع عضو این سازمان، بعد ازسال 2014 میلادی، دوازده هزار سربازان ناتو برای آموزش و مشوره دهی ارتش افغان دراین کشور باقی خواهند ماند.
راسموسن گفت:"من فکر می کنم به جا است اگر بگویم که ما بر ماموریت خود متعهد هستیم و در نظر می گیریم که در میزان نهایی برآوردهایی که تاکنون داشته ایم قرار دارد."
از سوی دیگر، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا گفت:"ما اکنون باید به طرف نهایی ساختن برنامه عملیات برای حمایت مصممانه و تأمین تعهدات استوار برای تهیه سربازان حرکت کنیم."
نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو روز سه شنبه هفته جاری در بروکسل پایتخت کشور بلژیک آغاز شد و برای دو روز ادامه یافت.
موضوع امنیت و خروج سربازان خارجی از افغانستان و هم چنان اوضاع اوکراین محور بحث این نشست را تشکیل میداد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر