گزارش جديدعفو بين الملل درباوه سركوب گسترده در ايران
عفو بينالملل با
انتشار گزارشي دربارة وضعيت دانشگاهها در ايران، به سركوب گسترده عليه
دانشجويان و دانشگاهيان توسط رژيم آخوندي را مورد بررسي قرار داد و تأكيد
كرد كه در دوران روحاني تغييري در اين زمينه بهوجود نيامده است.
عفو بينالملل مينويسد: «صدها
دانشجو همچنان از آموزش عالي منع شدهاند و در زندان بهسر ميبرند؛ از
زمان انتخاب روحاني... دستگيريهاي جديدي نيز صورت گرفته است».فعالان دانشجويي و دانشگاهيان توسط رژيم تحت تعقيب قرار ميگيرند. زنان از تحصيل برخي موضوعات مشخص منع ميشوند و سهميهبندي معين براي محدود كردن تعداد دختران دانشجو وجود دارد.
عفو بينالملل اضافه ميكند طي سه دهة گذشته مقامهاي رژيم ايران كارزار بيرحمانهيي از سركوب را عليه دانشجويان و دانشگاهيان به پيش بردهاند؛ آنها بهطور مداوم تحت اذيت و آزارند و بهخاطر فعاليتهاي مسالمتآميز، ديدگاهها و اعتقاداتشان دستگير و يا از تحصيل و تدريس محروم ميشوند.
اين گزارش همچنين به تبعيض گسترده عليه زنان و اقليتهاي مذهبي در نظام آموزشي ميپردازد و مينويسد كه رژيم ايران تحمل هيچگونه صداي مخالفي را در دانشگاهها ندارد و دانشجويان و دانشگاهيان را فقط به خاطر ابراز عقايدشان يا حمايت از سياستمداران اپوزيسيون، بهسرعت دستگير و شكنجه ميكند.
سايت عفو بينالملل - 12 خرداد 93
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر