3:03:22 PM 1393/6/13
|
قاچاق دارو
|
قاچاق
نهادینه در اقتصاد رژیم آخوندی به طور سرسام آوری رو به گسترش است و هر
روز بخشی از اقتصاد رسمی رژیم به تصرف آن درمی آید. به طوری که اکنون بنا
بر اعترافهای مهره های خود رژیم، نیمی از اقتصاد، زیرزمینی است و به بیان
دیگر نصف اقتصاد کشور در چنگال قاچاق مهره ها و ایادی وابسته به رژیم است.
در رژیم آخوندی همه چیز قابل قاچاق کردن است مانند نفت، بنزین، گازوییل مواد پتروشیمی و...، بنادر و لنگرگاههای رسمی در خدمت مافیاهای قاچاق حکومتی است تا جایی که وقتی احمدی نژاد در تضاد منافع، با ولی فقیه و سپاه ضدمردمی علیه سپاه افشاگری کرد، از سپاه تحت عنوان ”برادران قاچاقچی“ نام برد و گفت سپاه دارای بنادر و لنگرگاههای خاص خود برای قاچاق کالا است.
ارزش صنعت! قاچاق توسط ایادی رژیم بنا بر اظهارات رسمی 20میلیارد دلار و بنا بر آمارهای غیررسمی 35میلیارد است.
ارزش قاچاق به شکل واردات، طبق اظهارات رسمی مسئولان رژیم در سال 92، 15میلیارد دلار و ارزش قاچاق غیر قانونی کالا که عمدتاً سوخت است طی همین سال حدود 5میلیارد دلار بوده است این در حالی است که در پایان نیمه ابتدایی سال93 بی شک ارزش قاچاق در کشور با رشد همراه شده است . (روزنامه جوان 10شهریور93)
هم اکنون 60درصد موبایلهای بالای 400هزارتومان از طریق قاچاق تأمین می شود. به نوشته روزنامه حکومتی مردم سالاری 16مرداد 93 رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت: «50 تا 60درصد گوشی های تلفن همراه موجود در بازار که بالای 400هزار تومان قیمت دارد قاچاق است».
روزنامه ابتکار روزنامه دیگر وابسته به باند رفسنجانی - روحانی 6شهریور 93 ازقول وزی رکشور دولت آخوند حسن روحانی نوشت: ”اصولاً بیش از 80درصد قاچاق مواد مخدر با سوء استفاده از مبادی قانونی تبادل و تردد می شود“
روزنامه حکومتی اعتماد 22خرداد 93 نیز از قول رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی از آمار 7ملیارد دلاری قاچاق سالانه محصولات نساجی و پوشاک به کشور خبر می دهد. این کارگزار رژیم در زمینه سهولت قاچاق محصولات نساجی و پوشاک می گوید: ”واردات محصولات نساجی و پوشاک برخلاف کالاهایی مانند خودرو بسیار راحت بوده و در حال حاضر این محصولات در حجم انبوه به صورت قاچاق و نیمه قاچاق وارد کشور می شوند“
سرانجام روزنامه جوان ارگان بسیج 4شهریور93 با تأکید بر این که « بازار ۲۰میلیارد دلاری قاچاق ”از تهران هدایت می شود، برخی اعضای اتاق بازرگانی رژیم را بدون ذکر نام به دست داشتن در بازار چند میلیارد دلاری قاچاق متهم کرده است.
سیطره مافیای حکومتی بر بخش دارو و درمان
قاچاق تمامی عرصه های اقتصاد را فراگرفته است تا جایی که مقوله دارو و درمان نیز از این پدیده شوم رژیم ولایت فقیه درامان نمانده است و قاچاق دارو در ایران تحت حاکمیت آخوندها سالانه جیب گروهی از ایادی و وابستگان حکومتی را پر می کند و سلامتی بخش بزرگی از مردم را به خطر می اندازد.
داروهای قاچاقی که در کشورهای آسیایی نظیر چین، هند و حتی بعضی از کشورهای اروپایی تولید می شوند درمواردی حتی کشنده هستند. از جمله داروهای قاچاق داروهای لاغری هستند که دست اندرکاران جامعه پزشکی ونظام پزشکی رژیم نسبت به خطرات داروهای قاچاق برای مصرف کنندگان هشدار داده اند. در سالهای اخیر کمبود دارو به یکی از مهم ترین عواملی تبدیل شده که مصرف کننده را وادار می کند برای تهیه آن که جان بیمارش به آن بسته است، به هردری بزند.
در سال ۹۱ و در پی نوسانات ارزی، اتاقهای عمل چندین بیمارستان به دلیل کمبود داروهای بیهوشی در آستانه تعطیلی قرار و داروهای تولید داخل به طور متوسط ۴۰ درصد و داروهای خارجی ۹۰ درصد گران تر شدند. در این باره خبرگزاری مهر می نویسد: «قاچاق داروهای خاص و ضد سرطان که گران قیمت هستند، منافع زیادی برای قاچاقچیان دارد، چون قیمت کالای قاچاق پایین تر از قیمت داروهایی است که به صورت رسمی وارد بازار دارویی کشور می شود و قطعاً سود بیشتری برای قاچاقچیان دارد“ (خبرگزاری مهر4تیر93)
روزنامه حکومتی شهروند7تیر 93 ضمن انتشار گزارشی درباره افزایش ورود داروی غیرمجاز مجاز وقاچاق به بازار داروی کشور می نویسد: « پاکستان و کردستان عراق، مرکز تولید و توزیع داروهای تقلبی هستند. کشورهایی که در همسایگی ایران هستند و حجم قابل توجهی از این داروها را هم روانه ایران می کنند. اوضاع در پاکستان آن قدر فاجعه بار است که تعداد زیادی از این کارخانه ها به طور رسمی داروهای تقلبی تولید می کنند و به سایر کشورها می فرستند».
این چنین است که باندهای مافیایی حکومتی نه تنها بر معیشت مردم و اقتصاد کشور اختاپوس وار چنگ انداخته اند، بلکه برای رسیدن به مطامع ضد مردمی و ضدانسانی خود دست به هر جنایت و رذالتی می زنند تا جایی که سلامت مردم را نیز بازیچه خود قرار داده اند و داروهای غیراستاندارد و خطرناک کشورهایی نظیرپاکستان، هند و... را وارد می کنند و به رذیلانه ترین وجه ممکن جان مردم را به خطر می اندازند. این وجه دیگری از بروز ماهیت ضدبشری دار و دسته حاکم است.
در رژیم آخوندی همه چیز قابل قاچاق کردن است مانند نفت، بنزین، گازوییل مواد پتروشیمی و...، بنادر و لنگرگاههای رسمی در خدمت مافیاهای قاچاق حکومتی است تا جایی که وقتی احمدی نژاد در تضاد منافع، با ولی فقیه و سپاه ضدمردمی علیه سپاه افشاگری کرد، از سپاه تحت عنوان ”برادران قاچاقچی“ نام برد و گفت سپاه دارای بنادر و لنگرگاههای خاص خود برای قاچاق کالا است.
ارزش صنعت! قاچاق توسط ایادی رژیم بنا بر اظهارات رسمی 20میلیارد دلار و بنا بر آمارهای غیررسمی 35میلیارد است.
ارزش قاچاق به شکل واردات، طبق اظهارات رسمی مسئولان رژیم در سال 92، 15میلیارد دلار و ارزش قاچاق غیر قانونی کالا که عمدتاً سوخت است طی همین سال حدود 5میلیارد دلار بوده است این در حالی است که در پایان نیمه ابتدایی سال93 بی شک ارزش قاچاق در کشور با رشد همراه شده است . (روزنامه جوان 10شهریور93)
هم اکنون 60درصد موبایلهای بالای 400هزارتومان از طریق قاچاق تأمین می شود. به نوشته روزنامه حکومتی مردم سالاری 16مرداد 93 رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت: «50 تا 60درصد گوشی های تلفن همراه موجود در بازار که بالای 400هزار تومان قیمت دارد قاچاق است».
روزنامه ابتکار روزنامه دیگر وابسته به باند رفسنجانی - روحانی 6شهریور 93 ازقول وزی رکشور دولت آخوند حسن روحانی نوشت: ”اصولاً بیش از 80درصد قاچاق مواد مخدر با سوء استفاده از مبادی قانونی تبادل و تردد می شود“
روزنامه حکومتی اعتماد 22خرداد 93 نیز از قول رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی از آمار 7ملیارد دلاری قاچاق سالانه محصولات نساجی و پوشاک به کشور خبر می دهد. این کارگزار رژیم در زمینه سهولت قاچاق محصولات نساجی و پوشاک می گوید: ”واردات محصولات نساجی و پوشاک برخلاف کالاهایی مانند خودرو بسیار راحت بوده و در حال حاضر این محصولات در حجم انبوه به صورت قاچاق و نیمه قاچاق وارد کشور می شوند“
سرانجام روزنامه جوان ارگان بسیج 4شهریور93 با تأکید بر این که « بازار ۲۰میلیارد دلاری قاچاق ”از تهران هدایت می شود، برخی اعضای اتاق بازرگانی رژیم را بدون ذکر نام به دست داشتن در بازار چند میلیارد دلاری قاچاق متهم کرده است.
سیطره مافیای حکومتی بر بخش دارو و درمان
قاچاق تمامی عرصه های اقتصاد را فراگرفته است تا جایی که مقوله دارو و درمان نیز از این پدیده شوم رژیم ولایت فقیه درامان نمانده است و قاچاق دارو در ایران تحت حاکمیت آخوندها سالانه جیب گروهی از ایادی و وابستگان حکومتی را پر می کند و سلامتی بخش بزرگی از مردم را به خطر می اندازد.
داروهای قاچاقی که در کشورهای آسیایی نظیر چین، هند و حتی بعضی از کشورهای اروپایی تولید می شوند درمواردی حتی کشنده هستند. از جمله داروهای قاچاق داروهای لاغری هستند که دست اندرکاران جامعه پزشکی ونظام پزشکی رژیم نسبت به خطرات داروهای قاچاق برای مصرف کنندگان هشدار داده اند. در سالهای اخیر کمبود دارو به یکی از مهم ترین عواملی تبدیل شده که مصرف کننده را وادار می کند برای تهیه آن که جان بیمارش به آن بسته است، به هردری بزند.
در سال ۹۱ و در پی نوسانات ارزی، اتاقهای عمل چندین بیمارستان به دلیل کمبود داروهای بیهوشی در آستانه تعطیلی قرار و داروهای تولید داخل به طور متوسط ۴۰ درصد و داروهای خارجی ۹۰ درصد گران تر شدند. در این باره خبرگزاری مهر می نویسد: «قاچاق داروهای خاص و ضد سرطان که گران قیمت هستند، منافع زیادی برای قاچاقچیان دارد، چون قیمت کالای قاچاق پایین تر از قیمت داروهایی است که به صورت رسمی وارد بازار دارویی کشور می شود و قطعاً سود بیشتری برای قاچاقچیان دارد“ (خبرگزاری مهر4تیر93)
روزنامه حکومتی شهروند7تیر 93 ضمن انتشار گزارشی درباره افزایش ورود داروی غیرمجاز مجاز وقاچاق به بازار داروی کشور می نویسد: « پاکستان و کردستان عراق، مرکز تولید و توزیع داروهای تقلبی هستند. کشورهایی که در همسایگی ایران هستند و حجم قابل توجهی از این داروها را هم روانه ایران می کنند. اوضاع در پاکستان آن قدر فاجعه بار است که تعداد زیادی از این کارخانه ها به طور رسمی داروهای تقلبی تولید می کنند و به سایر کشورها می فرستند».
این چنین است که باندهای مافیایی حکومتی نه تنها بر معیشت مردم و اقتصاد کشور اختاپوس وار چنگ انداخته اند، بلکه برای رسیدن به مطامع ضد مردمی و ضدانسانی خود دست به هر جنایت و رذالتی می زنند تا جایی که سلامت مردم را نیز بازیچه خود قرار داده اند و داروهای غیراستاندارد و خطرناک کشورهایی نظیرپاکستان، هند و... را وارد می کنند و به رذیلانه ترین وجه ممکن جان مردم را به خطر می اندازند. این وجه دیگری از بروز ماهیت ضدبشری دار و دسته حاکم است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر