دوشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۵

#ایران# نیروهای امنیتی به آرش صادقی: بعد از مرگت یک دیگر را خواهید دید


آرش صادقی، زندانی سیاسی که هم اکنون در پنجاه و هفتمین روز از اعتصاب غذا به سر می برد، روز یکشنبه ۲۸ آذرماه، برای دومین هفته متوالی از ملاقات با همسر خود، گلرخ ایرایی، بازماند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته، مسئولین زندان اوین از ملاقات آرش صادقی و گلرخ ایرایی ممانعت به عمل آوردند. این قرار ملاقات در هفته گذشته نیز به دلیل مخالفت مسئولان و مقامات امنیتی لغو شده بود.
نیروهای امنیتی ضمن تهدید آرش صادقی و لغو قرار ملاقات به وی اعلام داشته اند که بعد از مرگت همسرت را خواهی دید. این حالی است که این زندانی سیاسی شب گذشته مجددا در پی وخامت حال به بهداری منتقل شده و با دستگاه اکسیژن تحت مراقبت بوده است.
آرش صادقی پس از ۵۷ روز اعتصاب غذا قادر به تکلم نبوده و با توجه به افت شدید فشار (۸ روی ۶)، بیش از هیجده کیلو کاهش وزن، بیهوشی‌های پیاپی، مشکلات کلیوی و معدوی، بالا آوردن لخته‌های خون، تپش قلب و همچنین تنگی تنفس، خطر مرگ وی را تهدید می‌کند. این در حالی است که تاکنون مسئولان قضایی هیچ واکنشی به خواسته‌های قانونی این زندانی سیاسی محکوم به نوزده سال حبس نشان نداده‌اند.
لازم به یادآوری است که این زندانی سیاسی در تاریخ های دوازدهم و بیست و یکم آذرماه در پی وخامت حالش به بیمارستان طالقانی منتقل و با امتناع از دریافت سرم به زندان اوین بازگردانده شد.
شایان ذکر است که آرش صادقی به دلیل درد در ناحیه کتف، بر اثر شکنجه‌های دوران بازجویی، نیازمند مصرف دارو بوده و اعتصاب غذا و عدم دریافت دارو، سلامت وی را در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار داده است؛ با این‌حال این زندانی سیاسی اعلام داشته که تا زمان رسیدن به خواسته‌اش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.
این زندانی سیاسی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده است. وی هم چنین با انتشار نامه ای به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر