شنبه، آبان ۱۸، ۱۳۹۲

"مجبور به واردات سیب‌زمینی آلوده شدیم/كشت میگو را به نابودی كشاندیم"
 



ایلنا : در سالهای دولت احمدی نژاد مجبور به واردات سیب زمینی آلوده به خاک، از پاکستان شدیم، کشت میگو را به نابودی کشاندیم و رکورد 4.1 میلیارد دوز واکسن و سرم تولیدی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در سال 83 را در انتهای کار دولت دهم به نصف رساندیم.
بهزاد قره یاضی رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن کالبد شکافی وضعیت تولیدات کشاورزی طی 8 سال گذشته، به ارایه راهکارهایی برای ترمیم و بهبود نابسامانی‌های کشاورزی طی سال‌های اخیر پرداخته و اظهار داشت: طی 8 سال گذشته تمامی زیرساخت‌های کشاورزی بویژه پژوهش، آموزش، ترویج استفاده از فناوری‌های نو و شایسته سالاری به تمسخر گرفته شد و دانایی ستیزی به اوج خود رسید.
وی با اشاره به افزایش بیش از 400 درصدی واردات محصولات کشاورزی در دولت گذشته افزود: با وجودی که وزیر کشاورزی دولت اصلاحات هیچ وعده‌ای در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی نداده بود وضعیت تولید، صادرات و واردات در محصولات کشاورزی بسیار بهتر از زمانی بود که اسکندری وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد شعار خودکفایی را سر داد.   
جهش واردات محصولات کشاورزی در دولت احمدی نژاد
قره یاضی تصریح کرد: در سال 84 با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد میزان واردات به زیان تولید ملی جهش نجومی پیدا کرد؛ واردات 16 میلیاردی محصولات کشاورزی در زمان وزارت اسکندری و خلیلیان دلیل این مدعاست و این در حالی است که قبل از آن واردات گندم و بسیاری از محصولات استراتژیک دیگر مثل سیب‌زمینی و حبوبات قطع شده بود.  
وی همچنین در مقایسه واردات شکر در زمان دولت قبلی و زمان قبل از آن گفت: در حالی که در سال 83 با وضع تعرفه 150 درصدی در زمینه واردات شکر خودکفا بودیم طی 8 سال گذشته بیش از 8 میلیون تن شکر وارد کشور شد که بیکاری چغندرکاران وتعطیلی انبوه کارخانجات قند را بدنبال داشت.

 
[تاريخ مطلب: هجدهم آبان ۱۳۹۲ برابر با نهم نوامبر ۲۰۱۳]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر