چهارشنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۶

#ایران# مهاجم منهتن.. جزئیاتی درباره راننده کامیون ازبک



اطلاعات اولیه‌ای که پس از حمله منهتن در نیویورک منتشر شد، نشان از آن دارد که مهاجم، مسلمان و اهل ازبکستان است. او هفت سال پیش به ایالات متحده رسید و در ایالت فلوریدا اقامت گزید. او برای اجرای حمله خود که توسط مقام‌های آمریکایی «تروریستی» توصیف شده، به نیویورک رفته بود.
سه‌شنبه در حادثه زیر گرفتن عابران و دوچرخه سواران توسط مهاجمی سوار بر کامیونی کوچک، دستکم ۸ تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.
پس از این حمله، رسانه‌های آمریکایی به سرعت اطلاعات بسیاری از مهاجم منتشر کردند. بنا بر آن‌چه «العربیه.نت» گرداوری کرده، او «سیف الله حبیب اللایویچ سایبوف» نام دارد و ۲۹ سال سن دارد. او از سال ۲۰۱۰ ساکن شهر «تامبا» در ایالت فلوریدای آمریکا است. پیش از این ساکن ایالت «اوهایو» بود، در همان سالی که به آمریکا رسید.
رسانه‌های آمریکایی نوشته‌‌اند که سایبوف، سابقه داری است که پرونده‌ای کیفری دارد. اما بیشترین جریمه‌های او، متعلق به نقض قوانین راهنمایی و رانندگی در ایالت‌های میسوری و پنسلوانیا است.
مهاجم در حال حاضر، به عنوان راننده کامیون در یک شرکت تجاری کار می‌کرد. یکی از دوستانش می‌گوید که او قبلا، راننده تاکسی هم بود و برای مدتی، در ایالت نیوجرسی زندگی کرد. کامیونی که با استفاده از آن حمله خود را انجام داد، به گفته منابع پلیس، از شرکت «هوم دیبوت» در نیوجرسی، اجاره شده بود.
کامیون مهاجم
بنا بر اعلام رسانه‌ها، سایبوف پس از حمله، تلاش کرد فرار کند و به زیر گرفتن عابران ادامه داد، او در نهایت با یک اتوبوس مدرسه تصادف کرد، از این رو مجبور به پیاده شدن از کامیون و فرار شد. اما نیروهای پلیس به سمتش آتش گشودند و پس از زخمی کردنش، او را دستگیر کردند. او ابتدا به یکی از بیمارستان‌های نیویورک برده شد و پس از آن به یکی از بازداشت‌گاه‌های پلیس آمریکا برده شد.
حمله در منطقه مشهور منهتن در نیویورک روی داد. محل حادثه در نزدیکی مرکز تجارت جهانی واقع است که ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، شاهد دو حمله انتحاری توسط هواپیماهای مسافربری بود. این حمله توسط گروه القاعده انجام شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر