چهارشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۲



12:53:26 PM 1392/9/6
اعتراضات مردمی علیه رژیم آخوندی ـ آرشیو
اعتراضات مردمی عليه رژيم آخوندی ـ آرشيو

نگاهی به اعتراضات مردمی در دو روز دوشنبه و سه شنبه ۴ و ۵آذر

در مرحله سرنگونی و در زمانی که بر سر مذاکرات و توافق هسته يی گرگها به جان هم افتاده اند اعتراضات و خيزشهای اجتماعی هم چنان ادامه دارد. رژيم نيز به اين گمان که می تواند با فشار بر مردم و کشتار زندانيان جلوی خيزشهای اجتماعی را بگيرد به افزايش اعدامها روی آورده است.
 
اعدام 11 زندانی در قزلحصار


کشتار 11 زندانی در قزلحصار اولين اعدام جمعی پس از قرداد ذلت بار اتمی است که در اين رابطه روز دوشنبه 4آذر و قبل از اعدام 11 زندانی 1800تن از زندانيان در اعتراض به اين حکم جنايتکارانه اعتصاب غذا کردند. پس از اين اقدام، نيروهای گارد ويژه به سلولهای زندانيان قزلحصار يورش بردند و وسايل شخصی زندانيان را تخريب و يا با خود بردند. همچنين از غروب روز دوشنبه، نيروهای گارد ويژه در برجکهای زندان با تک تيرانداز و تيربار مستقر شدند و تعدادی نيروی کمکی نيز به زندان گسيل کردند.
از طرفی ديگر خانواده های زندانيان تمام روز در مقابل زندان قزل حصار کرج تجمع کرده بودند و خواستار متوقف کردن اعدام اين ۱۱ نفر و ساير زندانيان محکوم به اعدام شدند. حکم اکثر اين زندانيان توسط آخوند دژخيم محمد مقيسه رئيس شعبه ۲۸ دادگاه ارتجاع تهران صادر شده است. روز چهارشنبه ۲۹ آبانماه يکی از دژخيمان به نام عموزاده به يکی از زندانيانی که امروز اعدام شد گفته بود: بعد از مذاکرات گروه ۵+۱ همه شما را اعدام خواهيم کرد.
 اعتراضات مردمی پس از زلزله در قصرشيرين

پس از زمين لرزه در شهرهای قصر شيرين، گيلان غرب و سرپل ذهاب ارگانهای ذيربط د ررژيم آخوندی هيچ کاری برای رفاه و آسايش زلزله زدگان که در بيابانهای خارج شهرها سرگردان هستند انجام نداده و مردم در سرما در خارج از خانه ها زندگی می کنند.
در اعتراض به اين وضعيت دوشنبه شب حوالی ساعت 22، نزديک به 3000تن از مردم زلزله زده قصرشيرين در مقابل هلال احمر رژيم تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنان که بر اثر زلزله آواره شده اند در سوزو سرما از کمبود چادر و اوليه ترين امکانات رنج می برند و رژيم آخوندی را مسبب اين وضعيت می دانند. اين تجمع اعتراضی صبح امروز نيز ادامه داشت. همچنين دوشنبه شب گروهی از مردم زلزله زده سرپل ذهاب در مقابل هلال احمر رژيم در اين شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان که در پارکها و مکانهای عمومی به سر می برند به دليل سرما با مشکلات زيادی روبه رو هستند و از کمبود چادر و وسايل گرمايشی رنج می برند.
 اعتراضات دانشجويان

اعتراض در دانشگاههای کشور پس از گذشت چند ماه هم چنان ادامه دارد و دانشجويان دانشگاهها مختلف عليه سياستهای ضد مردمی رژيم آخوند و کارگزاران دولت آخوند حسن روحاني به اعتراضات خود ادامه می دهند و باروی کارآمدن دولت آخوند روحانی نه تنها اين اعتراضات کاهش پيدا نکرده بلکه دانشجويان با عزمی مصمم تر و اراده ای استوار همه روزه عليه رژيم ضدبشری آخوندی به اعتراضات خود ادامه می دهند
روز سه شنبه 5آذر نيز هم چنان اعتراضات دانشجويی ادامه داشت. از جمله به دنبال کشته شدن يک کارگر 17ساله در دانشکده مهندسی برق و مکانيک دانشگاه پلی تکنيک، بيش از 300تن از دانشجويان اين دانشکده روز يکشنبه سوم آذر تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجويان نسبت به استخدام کودکان برای پروژه های ساختمانی اين دانشگاه اعتراض کردند.
دانشجويان پيام نور اهواز نيز در اعتراض به نداشتن حداقل امکانات لازم برای تشکيل کلاس درس تجمع کردند.
رژيم آخوندی فشار برای جلوگيری از رشد روزافزون حرکتها و فعاليتهای دانشجويی در دانشگاههای کشور فشار بر دانشجويان دانشگاههای کشور به خصوص دانشجويان دختر را افزايش می دهد،
دانشجويان دختر دانشگاه آزاد روز دوشنبه چهارم آذر در مقابل حراست اين دانشگاه عليه سياست سرکوبگرانه مزدوران در دانشگاه اعتراض کردند هم چنين. بنا به خبر ديگری دانشجويان دانشگاه آزاد قم در يک حرکت ديگر به بی کفايتی گردانندگان اين دانشگاه و نبود امکانات در مقابل ساختمان بخش عمران دانشگاه اعتراض کردند.
سرانجام پس از چند روز اعتراض و تظاهرات دانشجويان دانشکده پرديس دانشگاه تهران کارگزاران رژيم در وزارت آموزش عالی ناگزير شدند به برخی از خواستهای دانشجويان تن بدهند و تجمع بيش از هزار تن از دانشجويان دانشکده کشاورزی پرديس دانشگاه تهران در اعتراض به فوت يکی از دانشجويان اين دانشکده به علت برق گرفتگی، باعث شد معاون به اصطلاح علمی اين دانشکده را مجبور به استعفا کرد. دانشجويان طی چند روز اعتراض و اعتصاب خواستار کناره گيری گردانندگان اين دانشکده شده بودند.

 اعتراضات اقشار مختلف
 
عتراضات اجتماعی اقشار مختلف کشور نيز در روز دوشنبه 4آبان هم چنان ادامه داشت. به ذکر چند مورد از اين اعتراضات اکتفا می شود:
جمعی از جوانان و دانشجويان شهرک کارون در اهواز روز دوشنبه چهارم آذر به کمبود اتوبوس و مشکلات رفت و آمد در اين شهرک اعتراض کردند.
دو جوان دانشجو در نجف آباد اصفهان روز دوشنبه 4آذر يک آخوند جنايت پيشه را که از مقامهای قضاييه رژيم بوده گوشمالی دادند و او را از ناحيه قفسه سينه و ساق پا مجروح کردند. آنچه خشم اين دو جوان را برانگيخت اين بود که اين آخوند با خودرو خود يک زن سالخورده 70ساله را مصدوم کرده بود.
روز دوشنبه 4آذر کارگران پروژه تونل در ميدان نبوت شهر سنندج در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق عقب افتاده تجمع کردند.
کارگران شرکت «اشکان کيک» در کرمانشاه روز دوشنبه 4آذر در ميدان ارشاد اين شهر تجمع کردند و به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده و نداشتن حق بيمه اعتراض کردند.
گروهی از مردم منطقه 5 تهران يکشنبه سوم آذر ماه در مقابل شهرداری رژيم در تجمع کردند به خرابی جاده های اين منطقه به ويژه پلی که منطقه کن را به شهر زيبا وصل می کند، اعتراض کردند.
دژخيمان و شکنجه گران رژيم آخوندی در زندان بندرعباس، زندانی سياسی احمد محمدی را پس از شکنجه های وحشيانه به بند 2 زندان که محل نگهداری زندانيان خطرناک می باشد منتقل کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر