سه‌شنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۹۳

9:09:36 AM 1393/1/12
Bookmark and Share
اوکراین
اوکراين

پترو پورشنکو: ما هيچ سناريويی از فدراليسم را نخواهيم پذيرفت

يورونيوز:
پترو پوروشنکو نامزد انتخابات رياست جمهوری اوکراين، در ميدان استقلال کی يف حضور يافت و به جان باختگان جنبش اعتراضی در اين کشور ادای احترام کرد. اين فرصتی ديگر برای تقويت موقعيت او بود که پس از حمايت ويتالی کليچکو بوکسور سابق، موجب پيش بينی ۲۵ درصد آرا برای وی شده است.
پوروشنکو گفت: ”ما برای سازشی قابل توجه با روسيه آماده ايم. تنها يک پيش شرط خيلی ساده داريم و آن رفع اشغال اوکراين برای حفظ حق حاکميت ملی و تماميت ارضی و نيز حفظ استقلال اوکراين است. به همين دليل است که نيروهای روسيه بايد از شبه جزيره کريمه خارج شوند تا کريمه متعلق به اوکراين بماند و اگر چنين اتفاقی بيفتد، ما آماده دادن خودمختاری قابل توجه به آن خواهيم بود. ما همچنين آماده دادن موقعيت ويژه به بندر سباستوپول و مقررات مالياتی ويژه برای تمام کريمه هستيم“.
در حالی که نيروهای ارتش اوکراين سه شنبه گذشته ترک شبه جزيره کريمه را آغاز کردند، پروشنکو درباره بی دفاع ماندن خانواده های نظاميان و شهروندان تاتار کريمه هشدار داده است. او همچنين بر تعهد خود نسبت به تماميت ارضی اوکراين تأکيد کرده است.
پترو پورشنکو گفت: ”ما هيچ سناريويی از فدراليسم را نخواهيم پذيرفت. حرکتهای جدايی طلبانه را نمی پذيريم و عليه آن خواهيم جنگيد. ما برای يک اوکراين متحد و دارای اقتصاد نيرومند و پايدار مبارزه می کنيم و فکر می کنم به نتايج خوب و سريعی خواهيم رسيد“.
هفته گذشته صندوق بين المللی پول از اختصاص يک کمک ۱۴ تا ۱۸ ميليارد دلاری به اوکراين خبر داد که شامل يک پرداخت فوری سه ميليارد دلاری برای پرهيز از نکول بدهيهای اين کشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر