« تهران در جمع 10 شهر خطرناک دنيا براي زندگي قرار دارد. عصر ايران به
نقل از سيانان آورده است: نتايج مطالعات مؤسسه آلماني «آلفرد وگنر» نشان
ميدهد شهر تهران در کنار 9 شهر ديگر از قارههاي مختلف جهان، خطرناکترين
شهرها براي زندگي است. دکتر «يوهان کلاگز» زمينشناس آلماني اين مطالعه را
بر اساس خطر و بلاياي طبيعي در کمين شهرهاي بزرگ جهان از جمله زلزله،
سونامي و فورانهاي آتشفشاني انجام داده است. در اين مطالعه احتمال وقوع
زلزله در تهران مهمترين خطر در پيش روي اين کلانشهر ذکر شده و سازههاي
نامقاوم، تراکم جمعيت و گسلهاي زلزلهخيز پيامدهاي ناشي از يک زلزله بزرگ
را براي مردم ساکن اين شهر يک ريسک بزرگ عنوان کرده است. در کنار تهران نام
شهرهايي چون ناپل ايتاليا، استانبول ترکيه، مانيل فيليپين، سانفرانسيسکو
آمريکا ،لس آنجلس آمريکا، ناگويا ژاپن، جاکارتا اندونزي، اوزاکا ژاپن و
توکيو پايتخت ژاپن به عنوان 10 شهر خطرناک جهان از منظر در پيش بودن بلاياي
احتمالي طبيعي مورد اشاره قرار گرفته است. ...».
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر