سه‌شنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# حلب؛ مزدوران سلیمانی مردم را قتل عام کردند

سه شنبه، 9 آذر ماه 1395 = 29-11 2016


انگلیس: فاجعه انسانی حلب را تهدید می‌کند

با پشتیبانی هوایی روسیه، مزدوران اسد و سلیمانی در مناطقی از شرق حلب پیشروی کرده است. خبرگزاری‌ها از تلفات بالا در میان غیر نظامیان شهر خبر داده‌اند. فرانسه خواهان اجلاس فوری شورای امنیت شده است.
به گزارش رادیو آلمان، در حملات هوایی به باب النیرب در شرق حلب تعدادی کشته و عده زیادی زخمی یا ناپدید شدند. هنوز از شمار واقعی کشتگان اطلاع دقیقی در دست نیست.
به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که در لندن مستقر است، بمباران شرق حلب که از آخرین ساعات دوشنبه شروع شده بود تا بامداد سه‌شنبه ادامه یافت. بنا به همین گزارش نیروهای دولتی شرق حلب را از جمله با بشکه‌های باروت و بمب‌های خوشه‌ای بمباران کردند.
به گفته یک کمیته دفاع شهری، غیر نظامیان شرق حلب هنگامی که قصد فرار به محلات دیگر را داشتند، در خیابان غافلگیر شده و بیش از ۲۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه در ۲۴ ساعت گذشته به پیروزی‌های تعیین‌کننده‌ای دست یافته است.
ژنرال ایگور کوناشنکوف، از سخنگویان وزارت دفاع روسیه، می‌گوید که با تدارکات خوب و شایسته، ارتش سوریه موفق شده، نیمی از مناطق زیر استیلای شورشیان را بازپس بگیرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها بیشترین خطر برای مردمی است که بین دو جبهه شرق و غرب حلب گرفتار شده‌اند و می‌کوشند خود را به مناطق دیگر برسانند.
اکنون چندین ماه است که نیروهای دولتی بر غرب حلب چیره شده‌اند، درحالیکه شرق حلب هنوز به طور عمده زیر سلطه شورشیان مخالف رژیم اسد است.
تصرف حلب اهمیت استراتژیک بزرگی برای رژیم بشار اسد دارد و هم‌اکنون هدف اصلی ارتش دولتی بازپس‌گیری کامل این شهر از دست شورشیان مسلح است.

انگلیس: فاجعه انسانی حلب را تهدید می‌کند
وزیر خارجه انگلیس خواهان برقراری یک آتش بس فوری در شهر حلب سوریه شده و گفت: فاجعه انسانی این شهر را تهدید می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی از روسیه و رژیم ایران خواست تا با استفاده از نفوذشان بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه جلوی حملات در شهر حلب را بگیرند. طی روزهای اخیر گروه‌های شورشی سوری در شهر حلب تمامی اراضی تحت کنترل خود واقع در شرق حلب را از دست داده‌اند.
بوریس جانسون در بیانیه‌ای گفت: من از کسانی که دارای نفوذ بر حکومت سوریه هستند به ویژه روسیه و رژیم ایران می‌خواهم تا از این نفوذ خود برای پایان دادن به حملات ویرانگر در شرق حلب استفاده کرده و تضمین کنند که طرح انسانی سازمان ملل برای شهر حلب بتواند اجرا شود.
وی عنوان کرد: حملات در شهر حلب تهدید یک فاجعه انسانی را به وجود آورده است. در دو هفته گذشته گزارش‌ها حاکی از کشته شدن صدها غیرنظامی در حلب بوده‌اند و هزاران تن نیز بر اثر حملات در روزهای گذشته آواره شدند.
بوریس جانسون اظهار داشت: ما نیازمند یک آتش بس سریع در شهر حلب و دسترسی فوری عاملان بی طرف انسانی به این شهر برای تضمین حفاظت از غیر نظامیان آسیب پذیری که از درگیری‌ها فرار می‌کنند،‌هستیم . اینها جزو ملزومات انسانی هستند.
جانسون گفت: هر کسی که در حملات در حلب دست داشته باشد طبق قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی مسئول حفظ جان غیر نظامیان است.
وی مدعی شد حکومت بشار اسد در جاهای دیگر از تاکتیک محاصره و بمباران برای وادار کردن به تسلیم استفاده می‌کند. این نیز باید متوقف شود.
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر