چهارشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۶

گزارش تجمع باز نشستگان 8 اسفند در جلوی وزارت تعاون و کار



ارسالی از فرهاد


بدنبال فراخوان پیشکسوتان و بازنشستگان کشور صبح امروز سه شنبه 8 اسفند ازساعت 9/5 صبح تا 1/5 بعد ازظهر تجمعی درمقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درتهران برگزار شد که بالغ بر  3000 نفرازبازنشستگان کشور اعم ازفرهنگیان و بازنشستگان پرستاری و پیرا پزشکی و ... درآن شرکت داشتند
تعداد بسیار زیادی از نیروهای پلیس ونیروهای امنیتی و نیروهای ویژه سپاه سطح گسترده ای ازمنطقه تجمع را پوشانده وتعدادی ازآنها نیز مدخل خیابان مشرف بر مترو را بسته بودند و مانع ورود جمعیت به محل تجمع می شدند وگرنه تعداد جمعیت بسیار بیشتر می شد .
با حضور چشمگیر بازنشستگان در پیاده‌روها تجمع شکل گرفته و با شعارهایی نارضایتی خود را از اعمال و تداوم سیاستهای تبعیض‌آمیز در مورد بازنشستگان بیان کردند .شعارهایی مانند :حقوق های نجومی ،فلاکت عمومی         ربیعی ربیعی، استعفا استعفا
ماموران امنیتی که با اوجگیری شعارها وحشت کرده بودند تلاش کردند که  بازنشستگان را باقول حضور وزیر در سالن به درون محوطه برده و مانع ادامه تجمع در بیرون وزارت کار شوند وبا این ترفند عده ای ازبازنشستگان رابه داخل محوطه هدایت کردند اما تعداد زیادی ازجمعیت از ترک پیاده رو و حضور در محوطه وزارت کار خودداری کردند. نیروهای امنیتی که با مقاومت تجمع کنندگان مواجه شدند قصد دستگیری تعدادی ازآنها را داشتند که با تلاش جمعی تجمع کنندگان ازانجام این کار ناتوان ماندند .در نهایت نیروهای امنیتی تعدادی از جمعیت را به درون محوطه وزارت کار و سالن هدایت کردند اما باتاخیر وزیر جمعیت دوباره بیرون آمدندو درنهایت با آمدن وزیر تعدادی ازآنها درسالن جمع شدند اما چندین برابر تعداد حاضر در سالن، در بیرون وزارت کار به شعاردادن پرداختند .
در سالن وزارت کار تنی چند از بازنشستگان صحبت کردند قبل از آمدن ربیعی، سهیلا جلودارزاده عضو مجلس قصد سخنرانی داشت که بازنشستگان با شعار دروغه دروغه مانع سخنرانی او  شدند..اما اوقول داد که قطعنامه بازنشستگان را درصحن علنی مجلس قرائت کند بعد ازاو ربیعی وارد سالن شد که در هنگام ورود او به سالن، بازنشستگان با شعار «فریادفریاد از این همه بیداد» از او استقبال کردند. در حین صحبتهای وزیر کار، با اعتراضهایی از جانب بازنشستگان روبرو شد و برخی  از بازنشستگان صحبتهای اعتراضی خود را با ربیعی مطرح کردند. در پایان قطعنامه تجمع توسط یکی ازبانوان شجاع بازنشسته قرائت شد .
برگ برنده این تجمع این بود که برای اولین بار بعد از چندین سال یک وزیر مجبور به پاسخگویی در جمع بازنشستگان شد .
@farhangian97

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر