سه‌شنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۴

سبزهای پارلمان اروپا خواستار آزادی نرگس محمدی شدند



به گزارش راديو فرهنگ بنقل از سايت كانون مدافعان حقوق بشر نمایندگان حزب سبز  در پارلمان اروپا با ارسال نامه اى به فدريكا موگرينى - نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی-، تلاش برای آزادی نرگس محمدی- نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر- از زندان را خواستار شدند. 


به گزارش اين سايت ، قرار است نامه نمایندگان حزب سبز- EFA- در پارلمان اروپا توسط وزیر امور خارجه ایتالیا به دست خانم موگرینی رسانده شود.
این نامه هم‌زمان با برگزاری مراسم بیستمین سالگرد درگذشت الکساندر لانگر- فعال صلح- در تاریخ سوم ژوئن 2015 نوشته شده است.
نمایندگان حزب سبز- EFA- در پارلمان اروپا در نامه‌اشان خطاب به خانم موگرینی نوشته‌اند: «ما از شما درخواست داریم که از مقام‌های ایران بخواهید تا نسبت به آزادی نرگس محمدی به دلایل بشر دوستانه و مداوای فوری وی اقدام کنند. ما قویاً بر این باوریم که در التیام دردهای زنی که در راه همان ارزش‌هایی که اتحادیه اروپا مدافع آن است تلاش می‌کند، نقش شما می‌تواند تعیین کننده باشد.»
بنیاد الکساندر لانگر در سال 2009 نرگس محمدی از ایران را به‌عنوان مدافع حقوق بشر سال، انتخاب و جایزه سالانه خود را به او اعطا کرد.
بنیاد الکساندر لانگر هر سال در یادبود او جایزه‌ای را به تلاشگرانی در سراسر جهان به‌پاس تلاش‌هایشان در راه آشتی، صلح و حقوق بشر اعطا می‌کند.
براین اساس چند نماینده شرکت‌کننده در مراسم بیستمین سالگرد درگذشت الکساندر لانگر در سخنانشان از نرگس محمدی به‌عنوان فعال حقوق بشر که در زندان است نام بردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر