سه‌شنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۴

سخنرانی برنارد کوشنر - وزیر خارجه پیشین فرانسه در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس 94


كنفرانسها

تاريخ: AM 7:04:57 1394/4/2


برنارد کوشنر - وزیر خارجه پیشین فرانسه


خانم رئیس‌جمهور، خانم‌ها و آقایان میهمان، وزرا، رؤسا و سایرین و شما همه دوستان من، هر بار از خودم سؤال می‌کنم، چه چیز تازه‌یی خواهید گفت، و هر بار سخنرانی خانم رجوی برایم تحسین‌برانگیز است.
خانم رجوی برای ما تصویر منطقه، جهان و یک کشور را ترسیم کرد که به‌لحاظ دقت ستودنی است. من می‌گویم به‌خاطر شما و حمایتتان و به‌ یمن تعداد زیاد حضار، ما سرانجام، نخست در رابطه با ایران شنیدیم، ولی همچنین در رابطه با خاورمیانه و همه آشوب‌ها، جنگ‌ها، جنایات و همه وحشیگریهایی که در این منطقه جریان دارد، ما صدایی از امید را شنیدیم و فهمیدیم که هیچ‌ چیزی شما را در پیشروی‌تان به‌سمت دموکراسی متوقف نخواهد کرد، علیه آنچه او خودش - و من کاملاً با آن موافقم - آن‌را فاشیسم مذهبی نامید، مرسی خانم رجوی به‌خاطر این صحبت شجاعانه. از خودم سؤال می‌کنم، چرا؟ و بعد از شنیدن اولین سخنرانی پاسخ می‌دهم، همه ارزشهایی که میشل آلیو ماری این‌جا در موردش صحبت کرد، اول نقش زنان که در آن منطقه دنیا خیلی اوقات به ناچیز تقلیل یافته، نقش زنان در ایران، نقش همه زنانی که این‌جا هستند و زندگی، انرژی و آینده را نمایندگی می‌کنند؛ قبل از هر چیز درباره این نقش، باید به مبارزه خانم رجوی درود فرستاد از طریق این جنبش زنان. تحلیل‌ها ممکن است کمی با هم متفاوت باشد، اما او حرفهای بسیار قوی در رابطه با یک توافق گفت که ممکن است در رابطه با اتمی امضا شود. او گفت: که مبارزه متوقف نخواهد شد با امضای این توافق، البته اگر امضا شود. ممکن است بعضی در جهان ترجیح بدهند یک توافق صلح امضا شود تا این‌که یک جنگ جدید راه بیفتد. ولی با تأکید بر این‌که مبارزه شما برای دموکراسی متوقف نمی‌شود، حتی اگر این توافق بعد از توافق ژنو هم امضا شود، او برای شما ترسیم کرد، برای شما مجاهدین خلق، آنهایی که فدا می‌کنند و از دیرباز از نزدیک به 50سال پیش برای دموکراسی مبارزه می‌کنند، برای جدایی دین از دولت، او مسیر را ترسیم کرد که ما هم در فرانسه باید همان را در پیش بگیریم، ما هم در فرانسه باید از این مبارزه حمایت کنیم و یک‌بار دیگر روی من برای انجام آن حساب کنید، به‌همراه شما. آخرین جمله، بله فاشیستهای مذهبی هستند، یکی از آنها در کشور شما است، اما در کنار آن نیز فاشیستهای مذهبی دیگری هستند که عمل می‌کنند و داعش نام دارند، باید اینها را هم در نظر داشت و من خیلی خشنود شدم که از خانم رجوی بشنوم که گفت: اینها همه مشابهند و فقط دموکراسی و قدرتی که به رأی‌دهندگان داده می‌شود و شاید بتوان گفت، به مردمی که شما نمایندگی می‌کنید، فقط همین قادر خواهد بود در این منطقه از جهان، در خاورمیانه صلح لازم را محقق کند، (صلحی که) بی‌صبرانه در انتظارش هستند و همگی ما آماده‌ایم برای آن، حمایت کنیم از همه جنبش‌هایی که شما نمایندگی می‌کنید. با تشکر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر