پنجشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۴

انتقال ۴ معترض مهابادی از اطلاعات ارومیه به زندان مهاباد

خرداد ۱۴ام, ۱۳۹۴

Girti


ماف نیوز: ۴ معترض مهابادی که در ارتباط با اعتراضات اخیر این شهر بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات مرکزی ارومیه منتقل شده بودند، به زندان مهاباد منتقل شدند.
به گزارش ماف نیوز، “یونس ملاک”، “رحمان خوش‌کلام”، “کامبیز چکانی” و “انور بدری”، که پیشتر و یک روز پس از اعتراضات مردمی در شهرستان مهاباد، بازداشت و به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بودند، بار دیگر از اداره‌ی اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شدند.
خبرنگار ماف نیوز در مهاباد با تایید این خبر گفت: این چهار نفر به انعکاس اخبار مربوط به اعتراضات مردمی مهاباد، به رسانه‎‌های کُردزبان متهم شده‌اند.
تاکنون شمار دقیق بازداشت‌شدگان اعتراضات مهاباد و سایر شهرستانها مشخص نشده است اما برخی از منابع، شمار بازداشت‌شدگان را نزدیک به ۲۰۰ تن و وجود شکنجه در برخی از موارد نیز گزارش داده‌اند.
ایران تاکنون هیچ اطلاع‎رسانی رسمی در این زمینه نکرده اما چند روز پیش، وزارت اطلاعات ایران، از دستگیری یک گروه مسلح چهارنفره گزارش داده و اعلام کرده بود که این گروه مسلح، اعتراف کرده‌اند که قصد انفجار در مناطق مختلف را داشته‌اند.
پس از خودکشی دختر کُرد “فریناز خسروانی” در هتل “تارا”ی مهاباد، برخی از فعالین کُرد در جهت محکوم‌کردن آنچه “تبانی تجاوز به وی” از سوی یک کارمند دولت خوانده شد، دست به آتش‌زدن هتل کردند. مسئولین حکومتی اما این ادعاها را مردود اعلام کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر