یکشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۴

«تجمع اعتراضی بیش از ٢٠٠ نفر از کارگران نیروگاه تبریز»


۱۳۹۴ خرداد ۱۷
خبر / رادیو کوچه

بیش از ٢٠٠ کارگر نیروگاه تبریز صبح روز یک‌شنبه هفدهم خرداد ماه، به از سرگیری تلاش‌‌ دولت برای خصوصی‌سازی این نیروگاه و عقب‌افتادگی ۹ ماهه بخشی از مزایای خود در محوطه شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی تجمع کردند.
خبرگزاری کار ایران «ایلنا»، ضمن اعلام این خبر گزارش داده است، معترضین معتقدند خصوصی‌سازی امنیت شغلی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.
بنابه این گزارش، ظاهرن کارفرما از ۹ ماه پیش بخش عمده‌ای از مزایای این کارگران از جمله اضافه‌کاری، پاداش روز کارگر، مبلغ تعمیرات، کارانه و … را قطع کرده است.
براساس همین گزارش، یک عضو انجمن صنفی کارگران نیروگاه حرارتی تبریز پیش از این گفته بود «از زمانی که تصمیم گرفته‌اند نیروگاه را خصوصی کنند، مزایای کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند تا‌ این مجتمع صنعتی را سود ده نشان دهند.»
منابع کارگری می‌گویند گفت‌وگوی اخیر مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی با خبرگزاری رسمی دولت، کارگران نیروگاه تبریز را به شدت تحریک کرده است.
«مجید پاشایی»، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۲خرداد طی گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی دولت تحت عنوان «دغدغه امنیت شغلی کارکنان نیروگاه تبریز رفع شده است»، از ادامه برنامه خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز خبر داده بود.
کارگران می‌گویند این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس و استاندار در سفر رییس‌جمهوری به تبریز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت، از او خواسته بودند واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی لغو شود.
بنابر گفته‌های کارگران، رییس جمهوری و وزیر نیرو در پاسخ به این درخواست گفته‌ بودند نسبت به خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز در هیات دولت تصمیم‌گیری می‌کنند.
گفتنی است نزدیک به ۴۳۰ کارگر در نیروگاه حرارتی تبریز کار می‌کنند. بهره‌برداری از این نیروگاه برعهده شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی قرار دارد.
نیروگاه تبریز که نقش دیسپاچینگ برق در منطقه شمال‌غرب ایران را بر عهده دارد، در کیلومتر ۱۶ جاده تبریز به سمت آذرشهر در مجاورت دهستان لاهیجان، بخش خسروشهر قرار واقع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر