یکشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۴

تلویزیون الغد العربی: گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس وجه سیاسی مهمی به رویدادهای منطقه داده است

تاريخ: AM 9:44:03 1394/3/24

گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس - خرداد 94

گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس - خرداد 94


تلویزیون الغد العربی 23خرداد 94: مریم رجوی رهبر شورای ملی مقاومت ایران خواهان سرنگونی رژیم تهران شد.
اظهارات رجوی به‌مناسبت سی و ششمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران بود.
خبرنگار تلویزیون الغد العربی از پاریس:
در گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران پرونده حقوق‌بشر ایران مورد اشاره قرار گرفت.
در این گردهمایی استثنایی که بی‌سابقه توصیف شده است مریم رجوی ابراز امیدواری کرد که رژیم ایران به‌خاطر جنایاتی که در حق مردم ایران مرتکب شده در یک دادگاه جنایی بین‌المللی محاکمه شود.
مریم رجوی: «مردم ایران نه سلاح اتمی می‌خواهند و نه دخالت در منطقه و نه استبداد و شکنجه و سرکوب. از نظر ما تنها راه‌حل برای نقض حقوق‌بشر در ایران، بن‌بست اتمی، بحرانهای منطقه و جنگ با داعش، سرنگون کردن رژیم بنیادگرا و تروریست حاکم بر ایران است».
از سی وشش سال پیش تا کنون اپوزیسیون ایران تلاش کرده تا سیاست رژیم تهران در گسترش بنیادگرایی دینی و مذهبی در منطقه خاورمیانه را افشا کند و در رابطه با داخل ایران اپوزیسیون تأکید می‌کند که سلسله ترورهای سران اپوزیسیون و نیز جنایات ضدانسانی و سرکوبی مخالفان ادامه دارد.
سنا برق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت: «رژیم حاکم بر ایران پرونده‌اش روشن است. این رژیم بیش از 120هزار تن از بهترین فرزندان ایران را اعدام کرده. این رژیم سران اپوزیسیون ایرانی را در خارج کشور ترور کرده است. دهها تن از آنها در کشورهای اروپایی و غربی و کشورهای مجاور ایران ترور شده‌اند. این رژیمی است که جنگهای فرقه‌گرایانه را در کشورهای منطقه به راه انداخته است. این روزها صحنه‌های تأسف‌باری را در عراق، سوریه، یمن و لبنان و تمامی کشورها مشاهده می‌کنیم. این رژیمی است که در ایران حاکم است».
این گردهمایی در شرایطی برگزار می‌شود که سیاست دراماتیک کشورهای غربی برای رسیدن به توافق بر سر برنامه اتمی تهران به ضرب‌الاجل خود نزدیک می‌شود
گردهمایی پاریس که در آن بسیاری از اروپاییها و اعراب شرکت کرده‌اند ظاهراً به رویدادهای بین‌المللی که کشورهای منطقه شاهد آن است وجه سیاسی مهمی اضافه کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر