پنجشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۴

علامه الحسینی: پروژه ولایت فقیه در منطقه مسیر شکست را طی می کند



دبى – العربيه.نت فارسى
علامه محمد علی الحسینی دبیرکل مجلس اسلامی عربی تاکید کرد که پس از آغاز عملیات «توفان قاطعیت» پروژه ولایت فقیه در کشورهای عربی رو به عقب گرد گرفته و شاهد کاهش نفوذ این پروژه در سوریه، عراق، یمن و لبنان خواهیم بود.
علامه الحسینی در مصاحبه با «العربیه.نت» گفت که عرب ها امروز متحد شدند و عزم خود را برای مقابله با خطر ولایت فقطه بر کشورهایشان جزم کردند «زیرا ما معتقدیم امنیت ملت عربی بخشی از امنیت امت عربی است؛ هرچه در سوریه روی می دهد همان است که در سعودی روی می دهد، هرچه در بحرین روی می دهد همان است که در عراق روی می دهد و هرچه در یمن روی می دهد همان است که در قطر ااتفاق می افتد . امنیت ملی عربی همچون یک پیکر که چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضو ها را نماند قرار.»
او همچنین به اوضاع داخلی ایران اشاره کرد و گفت که مردم ایران امروز در سیستان و بلوچستان، کردستان، تبریز و حتی تهران، از حاکم خود که هر اعتراض و مخالفتی را سرکوب و معدوم می کند، به تنگ آمده اند. همچنین امروز وضع اقتصادی در ایران بسیار بحرانی است به گونه ای که 60درصد مردم ایران تحت خط فقر هستند.

آینده نظام سوریه

درباره اوضاع در سوریه علامهاحسینی تاکید کرد که آینده مردم این کشور «پیروز انقلاب حقیقی اش علیه بشار اسد طاغوت خواهد بود. همانگونه که دیدم باطل نمود یافته در فرعون و هامان و همه طاغوت های جهان سرنوشتشان سقوط است، این سرنوشت هم به زودی گریبان گیر بشار اسد خواهد شد.»
او ادامه داد که بیش از 58درصد سوریه در دست انقلابیون است و نظام بشار اسد اکنون دست به دامان نظام ولایت فقیه شده تا پول و اسلحه دریافت کند اما این نظام از ارائه چنین کمکی ناتوان است.
او تاکید کرد که اکنون بشار اسد نمی تواند بر خود حکم براند و فرارش از دمشق بسیار نزدیک شده «چرا که انقلابیون به دروازه های دمشق رسیدند و پرچم های پیروزی در افق دیده می شود. حزب الله هم اکنون از دمشق عقب نشینی کرده و در بلندی های قلمون متمرکز شده است چرا که نمی تواند بیشتر مقاومت کند و از بشار اسد حمایت کند.»

تحرک مردمی قریب الوقوع علیه حزب الله

دبیرکل مجلس اسلامی عربی گفت که اوضاع داخل لبنان بسیار حساس و خطرناک شده «زیرا پس از سفر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران به لبنان و صدور فرمان عملیات قلمون، حزب الله بیش از پیش در جنگ سوریه گرفتار شده است.»
او تاکید کرد که پس از این اقدام، بیشتر لبنانی ها علیه حزب الله موضع گرفتند «و در نهایت حزب الله پشتوانه سیاسی خود را از دست داد. این حزب با ورود به قلمون لبنانی ها را بیش از پیش گرفتار جنگ سوریه کرده و به زودی شاهد تحرک جدی از سوی مردم لبنان علیه حزب الله خواهیم بود.»

مردم عراق با اشغالگری ایران مقابله خواهند کرد

علامه الحسنی گفت که تنها بهره مند از شکاف ها و جنگ های داخلی در عراق، نظام ولایت فقیه است «که آتش به خرمن تنش فرقه ای افکند و چندین بار از ان بهره برد. اکنون تشکیل حشد الشعبی (بسیج عراق) و ورود قاسم سلیمانی به عراق، اوضاع در عراق دگرون شده است.»
او با اشاره به این که قاسم سلیمانی به همراه خود 1000 موشک اسکاد برای نابودی بعضی مناطق به عراق برده است گفت که «مردم شریف عراق در طول تاریخ در برابر اشغالگران مقاومت کردند و به زودی در برابر اشغالگر ایرانی مقاومت خواهند کرد و آن را از عراق عربی ما خارج خواهند کرد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر