شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۴

اطلاعيه جامعه ايرانيان در تبعيد ـ برلين ( شكست فضاحت‌بار لابي خارج كشوري رژيم آخوندي در برلين)

iran2 4f2cd

در شرايطي كه خامنه اي با اعدامهاي وحشيانه هر 6 ساعت يكنفر در شهرهاي مختلف ميهن، تلاش مي كند خود را در چشم مردم ايران قدرتمند جلوه داده و جامعه را مرعوب و از تبعات زهرخوران اتمي و قيام هاي بنيان كن اجتماعي خلاصي يابد، شكست يكي از پرهزينه ترين نمايش هاي تبليغاتي رژيم و لابي هايش در خارج كشور, بي آيندگي آن را بلندتر از هميشه بصدا در آورد و براي همگان نشان داد كه هيچكسي، حتي اهل مماشات، حاضر به سرمايه گذاري روي اسب مرده نيست.
. دستگاه تبليغاتي لابيگري رژيم منجمله پادوهاي آن در نياك، از مدتها پيش بطور گسترده اعلام كرده بودند كه در فاصله 4 تا 6 ژوئن 2015 (14 تا 16 خرداد 1394) كنفرانسي تحت عنوان «پلي بين ايران و آمريكا و اروپا» و يا «فرصتها و چالشها براي كارآفريني دانش بينان در ايران» در مركز كنگره هاي برلين بنام سيتي كيوب City Cube با شركت بيش از 2000 نفر تشكيل خواهد شد. هدف از اين كنگره تبليغاتي، جذب سرمايه گذاران خارجي با وعده سرمايه گذاري هاي نوپا و سودآور در ايران بويژه در فن آوريهاي پيشرفته و ارتباطات اعلام شده بود مشروط بر اينكه توافق اتمي حاصل و تحريمهاي اقتصادي لغو شوند. گروههاي لابي و عوامل رژيم ايران از آمريكا تا اروپا با هدايت متمركز از تهران در پي برگزاري اين گردهمايي بودند كه ميليونها دلار هزينه آن شده بود. گردانندگان جلسه اعلام كرده بودند كه اين گردهمايي مستقيما توسط دفتر رياست جمهوري حسن روحاني حمايت مي شود. بنا به اظهارات يكي از مقامات بلندپايه رژيم آخوندي «كنفرانس برلين بدليل افت شديد درآمدهاي نفتي و اينكه احتمال ميرود اين كاهش در سالهاي آتي نيز ادامه يابد از اهميت ويژه اي براي اين رژيم برخوردار مي باشد.»
پيشاپيش تبليغ مي شد كه اين "بزرگترين گردهمايي ايرانيان در خارج كشور طي سي سال گذشته" خواهد بود. و وعده داده شده بود كه بيش از 2000 نفر در آن شركت خواهند كرد و ديدارهايي توسط موسسان 80 شركت فن آوري هاي عالي از ايران با طرف قراردادهاي (آتي) آمريكايي و اروپايي صورت خواهد گرفت. همچنين گفته شده بود كه روزنامه تايمز مالي نيز پيشرفت اين جلسه را لحظه به لحظه مانيتور و مخابره خواهد كرد. بادكنكهاي تبليغاتي اما همان ساعات اول تركيدند. در روز افتتاحيه اين كنفرانس، كمتر از 100 نفر در جلسه شركت كردند بطوريكه برگزاركنندگان نتوانستند از آن حتي يك فيلم تبليغي تهيه كنند. جلسه در كوچكترين سالن مركز كنگره ها با ماكزيمم ظرفيت 200 نفر در حالي برگزار گرديد كه اغلب صندلي ها خالي بود. عمده اين نفرات نيز چنانچه از ظاهرشان مشخص است عناصر وارداتي و ابواب جمعي سفارت و لابي هاي مرتبط هستند. صحنه هاي فضاحت بار جلسه، در تنها كليپ يك و نيم دقيقه اي كه توسط يك شركت اجاره اي روسي در يوتيوب گذاشته شده، قابل مشاهده است.
جالب توجه اينكه هيچ شخصيت آلماني و يا سياستمدار امور اقتصادي و يا سياسي از آلمان در جلسه‌اي كه در شهر برلين برگزار مي شود شركت نكرد. تنها نفري از آلمان كه در برنامه سه روزه جلسه آنهم بعنوان مجري يك كارگاه و نه سخنران، معرفي كرده اند، خانمي است كه كارمند يك شركت برگزاري جلسات در آلمان مي باشد. مطبوعات آلمان و البته عموم رسانه هاي بين المللي با بي اعتنايي كامل با اين گردهمايي برخورد كردند. حتي يك خبر از برگزاري اين جلسه مخابره نشد و هيچ خبرنگار آلماني و يا خارجي در اين جلسه حضور پيدا نكرد. در حاليكه همواره، كوچكترين برنامه در اين سالن ـ صرفا بدليل اسم آن ـ حداقل چند انعكاس مطبوعاتي به خود اختصاص مي‌داد. تنها انعكاس مطبوعاتي، مربوط به واير انگليسي خبرگزاري ايرنا است كه در آن نوشته شده كه اين جلسه 2000 شركت كننده و تماشاچي آنلاين داشته است (براي پركردن حفره بزرگ 100 نفر با دروغ 2000 تايي). فضاحت آنقدر بالا بوده كه بخش فارسي خبرگزاري ايرنا هنوز هيچ خبري در اين باره نزده است. در جستجوي اينترنتي اخبار مربوط به اين جلسه تنها 14 الي 15 خبر پيدامي‌شود كه تماما به افشاگري و اعتراض عليه رژيم و لابي هايش اختصاص دارد و تنها خبر تبليغاتي در راستاي جلسه كه آنهم توسط خبرگزاري ايرنا صادر شده در انتهاي آن اخبار ديده ميشود.
فرشاد نوشادي نائب رئیس تکنولوژی و استراتژی بانك سامان از قبل بعنوان يكي از سخنرانان جلسه اعلام شده بود. بدنبال افشاگري هاي گسترده اي كه توسط معترضين و فوروم ايرانيان صورت گرفته بود، همان صبح جلسه اسم او را بي سر و صدا از ليست سخنرانها خارج كردند. علت اين بود كه بانك سامان در ليست تحريمهاي آمريكا قرار دارد. لازم بيادآوري است كه بنا به گزارشات دريافتي اين كنفرانس قرار بود پيش از اين در انگلستان برگزار شود ولي بدليل فشارهاي آمريكا و تحريمهايي كه هنوز پابرجا هستند، گردانندگان آن مجبور به انصراف از برگزاري اين كنفرانس در لندن شده بودند.
اين شكست خفت بار يكبار ديگر نشان داد كه اين رژيم وحشي نه در عرصه اقتصادي و نه سياسي هيچ اعتماد و اعتباري را جلب نمي كند و از نظر مردم ايران و جامعه بين المللي عمر آن بسر رسيده است. همه مردم ايران خواهان سرنگوني اين رژيم بربري و جايگزيني دمكراسي و آزادي در ميهن‌شان هستند. مي توان و بايد اين خواست قاطبه مردم ايران را محقق نمود
جامعه ايرانيان در تبعيد ـ برلين
پنجم ژوئن 2015


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر