چهارشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۴

شاهدان عینی: به بهانه‌ی وجود احزاب کُردی، سپاه جنگل‌ها را آتش می‌زند


 خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۴

Sipa Zagros


ماف نیوز: علی‌رغم استمرار آتش‌سوزی در پوشش گیاهی و جنگلهای مناطق مختلف کوهستانهای زاگرس، شاهدان عینی می‌گویند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای برهم‌زدن نظم منطقه و به بهانه‌ی وجود چریکهای احزاب کُردی در مناطق مخلف، اقدام به آتش‌زدن جنگل‌ها می‌کنند.
به گزارش ماف نیوز، آتش‌سوزی در جنگلهای “برقلا” و “سسلی قدیم” در مریوان و “ارغوان، شلم، هانیوان، مل پنجو” در استان ایلام و برخی مناطق استان لرستان همچنان ادامه داشته و نیروهای مربوطه به کندی در پی اطفای حریق هستند.
خبرنگاران ماف نیوز در مناطق مختلف، به نقل از شاهدان عینی گفته‌اند: آتش‌سوزی‌هایی که بخش عمده‌ای از پوشش گیاهی و همچنین جانوارن منطقه به کام آتش کشیده شده است، بعد از ورود نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرزها شکل گرفته و در چندین مورد نیز مشاهده شده است که اعضای سپاه، عمدا اقدا به آتش‌زدن جنگل‌ها و پوشش گیاهی مناطق مختلف زاگرسی کرده‌اند.
مراتع “داریان” و “هجیج” در هورامان نیز یکی دیگر از مناطقی است که از روزهای گذشته دچار آتش‌سوزی شده بودند اما هم‌اکنون تقریبا آتش‌سوزی در این منطقه مهار شده است.
جنگلهای پشت محله‌ی تازآباد و مراتع اطراف روستای “بناوچله” در نزدیکی مرز منطقه‌ی حکومت کُردستان و جنگل‌های اطراف روستای “قلقله” از توابع مریوان نیز دیگر مناطقی هستند که طعمه حریق شده‌اند.
این آتش‌سوزیها از سوی افراد ناشناسی صورت گرفته است و فعالین کُرد اما، آتش‌سوزیها را منسوب به نیروهای سپاه به بهانه‌ی تحرکات احزاب کُردی در مناطق مرزی، دانسته‌اند.
بعد از حضور چریکهای دمُکرات منتسب به هر دو حزب دمُکرات کُردستان ایران و حزب دمُکرات کُردستان در مرزها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تحرکات خود را در مرزهای مناطق کُردنشین غزب ایران افزایش داده است.
ماف نیوز با پرهیز از بزرگنمایی و با انعکاس واقعیتها، سعی در انتشار اخبار و گزارشات دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر