پنجشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۴

اخراج یک استاد دانشگاه در کرمانشاه+عکس


26859.jpg
1394/03/14 



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ریاست دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات کرمانشاه در اقدامی غیرموجه دکتر "ذکریا قادری" را اخراج کرد.
منابع مطلع در کرمانشاه به خبرنگار کُردپا گفته‌اند: اخراج آقای قادری از جانب ریاست دانشگاه به مدیر گروە علوم سیاسی اعلام و سپس به وی ابلاغ شده است.

درباره‌ی جزئیات این خبر یکی از نزدیکان دکتر قادری به آژانس کُردپا گفت: اخراج ذکریا با فشار مستقیم حراست دانشگاه بوده که گویا پژوهش‌هایی در ضمینه‌ی تاریخ کُردستان داشته است.

وی در ادامه این تماس تلفنی خاطرنشان کرد که پرونده‌ی عضویت در هیئت علمی اخیرا و بە صورت غیر منتظرە پس از ٢ سال، بە حالت تعلیق درآمده است.

گزارش رسیده که دروس حق‌التدریسی دکتر قادری در مقطع کارشناسی ارشد نیز لغو و از ادامه تدریس محروم شده‌اند.
اخراج و برکناری این استاد دانشگاه در حالی است که وی تاکنون چندین مقاله علمی ـ پژوهشی را منتشر کرده است.

در همین زمینه پیشتر نیز از کرمانشاه گزارش شد که  مسئولان دانشگاه رازی کرمانشاه با ارتقاء مدارج علمی دکتر محمدرضا همزه‌ای مخالفت می‌کنند.

این استاد مدعو اخیر به دلیل پژوهش "بررسی تحلیلی شاهنامه کُردی" عنوان پژوهشگر برتر در ایران را کسب کرد که نوعی واکاوی از حیطه فرهنگی و زبانی منطقه کرمانشاه و گویش گورانی است.

تاکنون چندین گزارش درباره اخراج اساتید کُرد به بهانه‌های مختلف منتشر شده که بسیاری از آنان بالاجبار از ایران خارج و پناهنده‌ی دیگر کشورها شده‌اند.

لینک‌های مرتبط:
"استاد تمامی" پروفسور کُرد در کرمانشاه با مانع روبه‌رو می‌شود
کُردستان/ ٥ استاد دانشگاه به دلایل امنیتی اخراج شدند+اسامی
احتمال اخراج یک استاد دانشگاه در میاندوآب+عکس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر