پنجشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۴

پارلمان اروپا - بروکسل، اطلاعیه گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد

پارلمان اروپا - بروکسل  اطلاعیه گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد

اخبار - ايران - تروريسم
تاريخ: AM 8:56:20 1394/3/14



                 

          

    بیش از 220نماینده پارلمان اروپا به بازرسیهای نامحدود از سایتهای مشکوک اتمی
    نظامی و غیرنظامی رژیم ایران فراخوان می‌دهند
    برای ریشه‌کن‌ کردن بنیادگرایی و افراط‌گرایی باید به نفوذ مخرب رژیم ایران و دخالتهای آن در این منطقه از جهان پایان داد.
    اطلاعیه مطبوعاتی گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
    در بیانیه‌یی که به امضای بیش از 220 نماینده پارلمان اروپا رسیده و برای رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی ارسال شده، قانونگذاران اروپایی نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران را محکوم کردند و از رژیم ایران خواستار «پایان دادن به اعدام، آزادی زندانیان سیاسی، توقف سرکوب زنان و احترام‌گذاشتن به حقوق و آزادیهای مردم ایران» شدند.
    نمایندگان اروپایی که همه گروه‌های سیاسی در پارلمان اروپا و تمامی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را نمایندگی می‌کنند اضافه کردند: «(رژیم) ایران باید به تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در رابطه با برنامه هسته‌یی خود پایبند باشد، به تمام سؤالات اصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و در عین‌حال اجازه بازرسیهای سرزده را از سایتهای نظامی یا غیرنظامی خود اعم از اعلام‌شده یا اعلام‌ نشده بدهد».
    ژرارد دپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در بروکسل، گفت: «ما بسیار نگران پرونده وحشتناک حقوق‌بشر در ایران، بازداشتهای اخیر فعالان سیاسی زن و افزایش ناگهانی اعدامها به‌ویژه پس از پیش‌نویس توافق هسته‌یی در آوریل هستیم». وی اضافه کرد «آنچه امروز در ایران اتفاق می‌افتد کاملاً با اصول دموکراتیک ما در اروپا ناهمخوان است؛ بنابراین هر گونه گسترش روابط با (رژیم) ایران باید به بهبود واضح و روشن وضعیت حقوق‌بشر مشروط بماند»
    دپره گفت: بیانیه امضاء شده، برای خانم موگرینی ارسال شده و از وی خواستار اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال (رژیم) ایران شده است.
    نمایندگان پارلمان اروپا در یک ابراز بی‌اعتمادی نسبت به نقشی که رژیم ایران در خاورمیانه ایفا می‌کند، اعلام کردند: «(رژیم) ایران در قلب بحران این منطقه است و نه بخشی از راه‌حل. برای ریشه‌کن‌کردن بنیادگرایی و افراط‌گرایی در این منطقه، باید به نفوذ مخرب (رژیم) ایران و دخالتهای آن پایان داد».
    قانونگذاران اروپایی بر حمایت از یک برنامه آلتراناتیو که توسط مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون، برای آینده ایران ارائه شده تأکید کردند که خواستار «یک جمهوری دموکراتیک کثرت‌گرا بر اساس حق رأی همگانی، آزادی بیان، لغو شکنجه و مجازات اعدام، جدایی دین و دولت، یک ایران غیرهسته‌یی، یک سیستم قضایی مستقل، حقوق اقلیتها، همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه، برابری جنسیتی و تعهد به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر است».
    آنها همچنین به حفاظت از مخالفان ایرانی فراخوان دادند که در شرایط زندان در کمپی در عراق هستند.
    (آنها گفتند) : «حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی باید توسط عراق، ایالات متحده و سازمان ملل‌متحد تضمین شود. کمپ لیبرتی باید به‌عنوان کمپ پناهندگی به‌رسمیت شناخته شود و محاصره آن، به‌خصوص محاصره پزشکی، باید به‌طور کامل برداشته شود».

    امضا کنندگان این بیانیه شامل 4 نایب‌رئیس پارلمان اروپا و همچنین 16 رئیس کمیسیون و رئیس هیأتهای پارلمان اروپا هستند.

    ژرارد دپره، نماینده پارلمان اروپا
    رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر