پنجشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۴

اطلاعات جهت اخذ اعتراف تلویزیونی، بازداشتی‌های مهاباد را تحت فشار قرار داده است

اطلاعات جهت اخذ اعتراف تلویزیونی، بازداشتی‌های مهاباد را تحت فشار قرار داده است
1394/03/14 



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شماری از جوانان بازداشت شده در اعتراضات اخیر مهاباد که در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری می‌شدند به زندان مهاباد انتقال یافتند.

انتقال این بازداشت‌شدگان روز دوشنبه یازدهم خردادماه صورت گرفته است.

هویت پنج تن از این بازداشت‌شدگان، رحمان خوشکا ٢٦ ساله، کریم ٢٤ ساله، یونس ملاک ٣٥ ساله، انور ابوبکری ٣٦ ساله و کامبیز چکاتی ٢٥ ساله اعلام شده است.

فعالین حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران در این‌باره می‌گویند: بازجویان اداره‌ی اطلاعات جهت گرفتن اعترافات تلویزیونی، جوانان بازداشت شده در اعتراضات مهاباد را تحت فشار قرار داده‌اند.


طبق آخرین گزارشات رسیده به آژانس کُردپا در روز اعتراض مردم مهاباد و روزهای پس از آن، دستکم ١٥٠ شهروند به ویژه جوان از سوی مأموران امنیتی بازداشت شده‌اند که به دلیل گستردگی و دامنه‌ی بازداشت‌ها آژانس کُردپا صحت آن را کاملا تأیید نمی‌کند.

روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، یک دختر جوان اهل مهاباد به نام فریناز خسروانی که از کارمندان هتل "تارا" بوده است، طبق هرآنچه اعلام شده و جهت حفظ "ناموس" و جهت جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به "اداره‌ی اطلاعات" از طبقە چهارم این هتل خود را به پایین پرت کرده است.

انتشار خبر مرگ این دختر جوان مهابادی، موجی از نارضایتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشته است.
فریناز خسروانی ٢٦ ساله ساکن مهاباد و دارای لیسانس کامپیوتر می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر