پنجشنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۴

بیانیه؛ نگذاریم صدای نسل جوان ایران سرکوب شود

پنجشنبه، 21 خرداد ماه 1394 = 11-06 2015


به احکام حبس آتناها اعتراض کنیم، نگذاریم صدای نسل جوان ایران سرکوب شود
حکم 12 سال و 9 ماه برای آتنا فرقدانی و 14 سال برای آتنا دائمی، این دو فعال اجتماعی خشم ما و بسیاری را برانگیخته است.
"آتنا فرقدانی" 28 ساله، نقاش و فعال اجتماعی، به دلیل کشیدن طرحی از نمایندگان مجلس اسلامی نه تنها از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد منع گردید بلکه در خرداد ماه ۱۳۹۴ شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، پس از مدتها مبارزه برای حق خود، استقامت و حتی اعتصاب غذا، با سه اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، و نیز توهین به رئیس جمهور حکومت اسلامی، نمایندگان مجلس اسلامی و ماموران بند ۲ الف سپاه پاسداران در حین بازجویی‌اش» به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.
"آتنا دائمی" 27 ساله، فعال اجتماعی به دلایل گوش دادن به آهنگهای شاهین نجفی خواننده رپ و رادیکال ایرانی، شرکت در تجمعات دفاع از کوبانی در تهران و حمایت از ریحانه جباری -دختری که دفاع از خدش در مقابل تجاوز جنسی محکوم به اعدام شد- در خرداد 94 از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه» به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شد.
هر چند که در دادگاه تجدید نظر احتمال کاهش احکام این فعالین اجتماعی تا حدود هفت سال وجود دارد، اما ما خواهان پایان دادن به این احکام سنگین هستیم.
آتناهای زندانی فقط دو نمونه از زنان جوان جامعه ایران هستند که برای دفاع از انسانیت و برقراری جامعه سالم و برابر مبارزه کرده اند و تا به حال مقابل سرکوبها، فشارها و شکنجه ها کوتاه نیامده و تسلیم نشده اند. جمهوری اسلامی که بشدت در برابر جنبش زنان و جوانان ایران ناتوان شده و عملا میدان جدال رو در رو را باخته است، سعی میکند تا با حبس و سرکوب فعالین این جنبش ها، زهرچشم بگیرد تا بلکه مانع پیشروی زنان و جوانان ایران شود. اما هیچکدام از این فشارها و احکام مانع عقبگرد جنبش زنان و جوانان ایران نمیشود. ما در این موقعیت، اتفاقا باید پیشروی را سرعت دهیم و از هم جنبشی های خودمان دفاع کنیم. آتناهای زندانی، صدای زنان و جوانان ایران هستند که تا دستیابی به حق خود خاموش نمی شوند.
تیم ادمینی صفحه "انقلاب زنانه" از همه شما جوانان، زنان، هنرمندان، نقاشان، فعالین اجتماعی، سیاسی، نهادها، احزاب و سازمانهای مدافع حقوق انسانی میخواهد، در هر کجای دنیا که هستید به دفاع از آتناها بپیوندید و به هر طریق ممکن به این احکام سنگین اعتراض کنید. نگذاریم صدای نسل جوان و زنان ایران سرکوب شود!
 
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر