سه‌شنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۴

#ایران# برخوردهای امنیتی با فعالین مذهبی کردستان ایران استمرار دارد


٠٢-٠۴-١٣٩۴ 


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، محی‌الدین محمدزاده، امام جمعه "روستای کوله" از توابع شهرستان دیواندره محکوم به ترک امامت و اخراج از روستای مذکور گردید.

گفته می‌شود، این روحانی کُرد از اعضای مکتب قرآن بوده و این حکم با فشار اداره اطلاعات از سوی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور صادر شده است.
محی‌الدین محمدزاده حدود ٩ سال است که امام جماعت روستای کوله بوده و طی این مدت، چندین بار از سوی مرکز بزرگ اسلامی و اوقاف احضار و مورد بازخواست قرار گرفته است.

اداره اوقاف دیواندره نیز با ارسال نامه‌ای به هیأت امناء مسجد کوله اعلام کرده است: "محی‌الدین محمدزاده به عنوان روحانی، مورد تأیید مرکز بزرگ نمی‌باشد، او صلاحیت استفاده از منزل موقوفه مسجد را ندارد، تا ۱۰ روز به او فرصت دهید منزل مسجد را تخلیه نماید، در صورت عدم تمکین به تخلیه منزل مسکونی، به آن اداره اطلاع دهید تا از طریق محاکم قضایی اقدام گردد".

پیشتر نیز، مرکز بزرگ اسلامی با ارسال نامه‌ای به این روحانی کُرد هشدار داده بود: "کلیه روحانیون باید تحت پوشش مرکز بزرگ اسلامی باشند و با حکم مرکز بزرگ اسلامی حق تبلیغ دینی دارند، فلذا شما فاقد پرونده و فاقد حکم جماعت می‌باشید، بدین وسیله تا دو ماه دیگر وقت دارید، از روستای کوله مهاجرت کنید در غیر اینصورت هرگونه عواقب ناشی از آن متوجه شما خواهد شد".
از دیگر سو نیز، سلام فرجی، یکی دیگر از اعضای مکتب قرآن در مریوان که به ٤ ماه زندان محکوم شده بود به زندان انتقال یافت.

وی کارمند رسمی آموزش و پرورش سروآباد بوده و به دلیل پیروی از مکتب قرآن از سوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به این حکم محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر