دوشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۴

جام جهانی فوتبال زنان؛ راهیابی فرانسه و استرالیا به یک چهارم نهایی


تیم ملی زنان فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی باید مقابل آلمان قرار گیرد
تیم های ملی فوتبال زنان فرانسه و استرالیا با شکست دادن کره‌جنوبی و برزیل به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال زنان در کانادا راه پیدا کردند.
تیم ملی زنان فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زنان در کانادا با نتیجه سه بر صفر کره‌جنوبی را مغلوب کرد. ماری لور دلی دو بار و همچنین الودی تومی گل‌های فرانسه را در این مسابقه به ثمر رساندند.
فرانسه با کسب این برد، حریف آلمان در مرحله یک چهارم نهایی شد. آلمان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست.
تیم ملی زنان فرانسه با وجود اینکه در مرحله گروهی مقابل کلمبیا شکست خورد، با دو برد مقابل انگلستان و مکزیک موفق شد به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند.
آلمان روز شنبه در دیگر بازی مرحله یک هشتم نهایی با شکست چهار بر یک سوئد به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده بود. این تیم که بر اساس رده‌بندی فیفا بهترین تیم فوتبال زنان جهان است، در چهار بازی گذشته خود ۱۹ گل به ثمر رسانده است.
تیم ملی زنان آلمان در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ قهرمان جام جهانی شده و فرانسه، تیم سوم رده بندی جهانی، یکی از قدرتمندین تیم های این دوره از رقابت‌هاست.
رویایی این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی، یک فینال زود‌هنگام و جذاب خواهد بود.
در دیگر بازی مرحله یک هشتم نهایی، امروز استرالیا با بردن یک بر صفر برزیل، یکی از مدعیان قهرمانی، شگفتی آفرید. کیا سیمون در اواخر نیمه دوم روی اشتباه دروازه‌بان برزیل تک گل بازی را به ثمر رساند.
برزیل که پیش از این هر سه بازی خود را در مرحله گروهی مقابل تیم‌های کره‌جنوبی، کاستاریکا و اسپانیا را با پیروزی به پایان برده بود، تا پیش از بازی مقابل استرالیا دروازه‌اش باز نشده بود. این تیم با تنها گلی که در جریان این رقابت‌ها دریافت کرد، از جام جهانی حذف شد.
در بازی امروز، مارتا ۲۹ ساله مهاجم تیم ملی برزیل و رکوردار گلزنی در جام جهانی فوتبال زنان با پانزده گل زده هم نتوانست به تیم خود کمک کند و این تیم در نهایت از رقابت‌ها کنار رفت.
پیش از این چین با شکست دادن کامرون و کانادا میزبان رقابت‌ها با غلبه بر سوئیس، به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر