دوشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۴

انتصاب یک زن مسلمان برای اولین بار به‌عنوان رئیس‌جمهور جزیره موریس

تاريخ: PM 3:14:01 1394/3/17

رئیس جمهور موریس خانم امینه غریب


پارلمان جزیره موریس با ریاست‌جمهوری خانم امینه غریب موافقت کرد،
وی اولین زنی است که منصب ریاست‌جمهوری را در این کشور برعهده می‌گیرد. این کشور در بین کشورهای آفریقایی از بالاترین میزان درآمد سرانه که بالغ بر 9000 دلار می‌شود، برخوردار است. لازم به یادآوری است که خانم امینه غریب متولد 1959 در یک خانواده مسلمان هندی الاصل است. او پژوهشگر و متخصص زیست شناسی است و تا کنون 20 جلد کتاب و 80 مقاله و تحقیق منتشر کرده است
وی تا کنون رئیس دانشگاه موریس بوده و جوایز علمی بسیاری از جمله جایزه نوبل لوریال در سال 2007 که سازمان یونسکو در آفریقا و جهان عرب آن را تقدیم می‌کند، و جایزه اتحادیه آفریقا برای زنان در زمینه علوم را دریافت کرده و برای اولین بار است که در سیاست وارد می‌شود. خانم امینه غریب به مطبوعات گفت «این سیاست بود که او را انتخاب کرد نه این‌که او سیاست را انتخاب کرده است».
وزرای این کشور گفته بودند ما به‌دنبال کسی هستیم که بتواند این کشور را با صداقت کامل رهبری کند. به این ترتیب امینه غریب به اولین زنی تبدیل شد که زمام امور را در یک کشور کوچک که مسلمانان آن از 10% تجاوز نمی‌کند، به عهده می‌گیرد. جمعیت جزیره موریس 1 میلیون و 250هزار نفر است. رئیس‌جمهور جدید می‌گوید که جزیره موریس باید نمونه‌ای از زندگی مطلوب به جهان عرضه کند و او برای ارتقای سطح اقتصادی کشور تلاش خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر