یکشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۶

وضعیت وخیم رضا شهابی در بند فوق امنیتی زندان اوین








رضا شهابی را با اوضاع وخیم جسمی در بند ویژه امنیتی 209 در زندان اوین تحت فشار و آزار مضاعف قرار داده اند. هر روزه تعدادی زندانی زیر بازجویی با وضعیت وخیم روحی و جسمی را با او هم سلول میکنند و اوضاع جسمی شهابی به حدی وخیم شده که و آنچنان او را در شرایط فشار عصبی قرار داده اند که دایما فشار خونش بالا میرود.
در حالی که پزشکان هشدار داده اند که شهابی باید به سرعت به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار بگیرد، تنها او را به پزشک عمومی نشان داده و فقط برایش قرص تجویز میکنند! در حالی که او در سلول های بیش از یک نفری و در شرایط امنیتی ویژه تحت فشار و اذیت است اعلام کرده اند که او در بند عمومی محبوس است که این مساله صحت ندارد.
رضا شهابی در مرحله بازجویی نیست که در بند امنیتی 209 محبوس باشد بلکه باید به بند عمومی زندان منتقل شده و از آنجا به بیمارستان اعزام شود. جان رضا شهابی در خطر است؛ او از فشار بالای خون، کمر درد و گردن درد، عارضه ی مغزی و بی حسی بدن و چند مشکل دیگر رنج میبرد. محبوس نگه داشتن شهابی، در بند امنیتی با این شرایط بسیار زجر آور چیزی نیست جز یک برنامه ی حساب شده برای نابودی تدریجی او که باید مورد اعتراض تمام افراد و نهاد هایی قرار بگیرد که نگران وضعیت و جان او هستند.
کمپین دفاع از رضا شهابی خواهان انتقال فوری رضا شهابی به بند عمومی و اقدام فوری برای بستری کردن او در بیمارستان است و شرایط طراحی و اجرا شده ی فعلی برای او را چیزی جز تلاش برای نابودی او نمیداند. ما از همه ی تشکلات کارگری در ایران و جهان و تمامی افراد، رسانه ها و نهاد هایی که مسائل کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را پیگیری میکنند درخواست داریم که از هیچ تلاشی برای حمایت پیگیر و قدرتمند از رضا شهابی دریغ نکنند.
ما درباره وضعیت وخیم جسمی رضا شهابی و وضعیت بسیار آزاردهنده ای که برای او در بند امنیتی 209 ایجاد کرده اند هشدار میدهیم.
کمپین دفاع از رضا شهابی
8 بهمن ماه 1396

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر