پنجشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۷

گزارشی ازوضعیت سه زندانی زن هموطن بهایی




 
غزاله باقری طاری هموطن بهایی ساکن تهران از سوی دادگاه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. وی به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت و اداره تشکیلات بهایی» به زندان محکوم شده است.

همچنین روز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، آتسا احمدآئی رفسنجانی،هموطن بهایی ساکن تهران از سلول‌های انفرادی بند ۲۴۱ زندان اوین به سلول‌های چند نفره این بند منتقل شده است.
یک منبع نزدیک به خانواده این هموطن به گزارشگر هرانا گفت: “خانم احمدآئی از زمان بازداشت اجازه ملاقات و تماس با خانواده خود نداشته و مسئولین زندان اوین از پذیرش هر گونه وسایل شخصی، بهداشتی، پول و پوشاک برای ایشان خودداری می کردند. روز جاری پس از انتقال وی به سلول‌های چند نفره بند ۲۴۱، به خانواده وی گفته شده است که از روز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه امکان ملاقات با وی را خواهند داشت”.
آتسا احمدآئی رفسنجانی، در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی خود بازداشت و روز بعد به یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه حفاظت اطلاعات قوه قضاییه موسوم به بند ۲۴۱ زندان اوین منتقل شده بود.

هموطن بهایی مریم غفارمنش، ساکن کرج، علیرغم گذشت ۱۶۵ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد.
یک منبع نزدیک به خانواده این هموطن به گزارشگر هرانا گفت: “خانواده خانم غفارمنش طی این مدت بارها پیگیر وضعیت پرونده و بلاتکلیفی وی شده‌اند و تاکنون هیچ پاسخ روشنی از سوی اداره اطلاعات و دادسرای اوین به آنها داده نشده است. این در حالی است که خانم غفارمنش حدود ۲۰ ساعت پس از بازداشت به صورت تلفنی از صدور قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای خود خبر داده بود با این حال طی این مدت مسئولین دادسرا از قبول وثیقه و آزادی وی جلوگیری کرده‌اند”.

مریم غفارمنش در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال جاری، به همراه دو هموطن بهایی دیگر به نام‌های کیانوش سلمانزاده و جمیله پاکرو توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ اداره اطلاعات اوین منتقل شده بودند.

مریم غفارمنش ۳۹ ساله پس از دو ماه بازجویی در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، نهایتا در تاریخ ۲۳ آبان ماه به بند زنان این زندان منتقل شده است.

هرانا
  9 اسفند 97
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر