شنبه، مهر ۰۶، ۱۳۹۲



8:26:23 AM 1392/7/6
ادیت بائر و سورن سوندرگورد
اديت بائر و سورن سوندرگورد
پيامهای نمايندگان پارلمان اروپا در همبستگی با اعتصاب غذا کنندگان در ليبرتی و اشرف نشانها در لندن، برلين، ژنو و اوتاوا
 ما در پارلمان اروپا هر کاری بتوانيم برای آزادی فوری 7 گروگان اشرفی انجام خواهيم داد، اين رفتار عراق برای ما غيرقابل قبول است

اديت بائر - عضو کميسيون زنان پارلمان اروپا

من بسيار از حمله وحشتناک عليه اشرف که ما تصاوير آن را اين جا در پارلمان اروپا ديديم شوکه هستم.
اين از هر گونه وحشيگری که ما تابحال ديده ايم فراتر است. اين يک کشتار سيستماتيک و نسل کشی پناهجويان در روز روشن است.
پارلمان اروپا يکی از فعالترين پارلمانها در مورد موضوع اشرف بوده است. ما چندين قطعنامه در مورد موضوع اشرف تصويب کرده ايم و از عراق خواستار احترام به حقوق شما شده ايم.
ولی متأسفانه هر روز که می گذرد بيشتر روشن می شود که ما با يک ديکتاتوری در عراق مواجه هستيم که از دستورات ملاهای حاکم بر ايران تبعيت می کند.
ما به خانم اشتون فراخوان داديم تا فوراً اقدام کرده و برای مقامات عراقی روشن کند که ما چنين رفتاری را نمی پذيريم و اين که اتحاديه اروپا نمی تواند با کسانی که مردم بيگناه را می کشند روابطی داشته باشد.
فوری ترين موضوع الآن آزاد کردن شش زن و يک مردی است که طی قتل عام اشرف به گروگان گرفته شده اند. آنها در اعتصاب غذا هستند.
من می دانم که بسياری از شما هم در کمپ ليبرتی و در سراسر جهان مانند لندن، برلين، ژنو و اوتاوا نيز در همبستگی با آنها در اعتصاب غذا هستيد.
بايد بدانيد که ما شجاعت و تعهد شما به آزادی و دموکراسی را ستايش می کنيم و شما همواره می توانيد روی ما حساب کنيد تا روزی که شما به آزادی در ايران برسيد.
ملاها شايد فکر کنند که آنها چند تا از همرزمان شجاع شما را به قتل رسانده اند، ولی مطمئن باشيد که آن مردان و زنان شما در قلبها و اذهان ما هم چنان زنده هستند و به ما انگيزه دادند و به تمام ملت شما، تا روزی که آزادی به ايران بازگردد.
تاريخ 20سپتامبر 2013
سورن سوندرگورد- عضو هيأت رئيسه گروه ائتلاف چپ پارلمان اروپا
اين جا در پارلمان اروپا، ما اخبار حمله به اشرف و کشتار 52نفر را شنيده ايم. ما با شوک زيادی اين خبر را شنيديم.
اين کاملاً غيرقابل قبول است و ما البته همه تلاشمان را می کنيم که اين موضوع را برجسته کنيم تا مشخص شود مسئوليت اين جنايت با کيست؟
البته که در اين شرايط، اذهان ما مشغول آن 7 زن و مرديست که از اشرف ربوده شده اند و در حال حاضر در زندانی در اسارت هستند. اين کاملاً غيرقابل قبول است که افراد به اين شکل و بدون هيچ دليلی ربوده و از نزد عزيزانشان به گروگان گرفته می شوند.
ما به روشنی خواستار آزادی بلادرنگ اين افراد هستيم که بتوانند نزد بقيه ساکنان در ليبرتی بازگردند.
از نظر ما آنچه که رخ داده کاملاً غيرقابل قبول است و برای همين هم برای ما قابل فهم است که بسياری ايرانيان در سراسر جهان در حال اعتصاب غذا هستند تا اين عزيزان آزاد شوند.
در کمپ ليبرتی ما همچنين بايد خواستار برقراری امنيت بشويم. همين حمله يی که شاهد آن بوده ايم، در حالی که اينها، افراد حفاظت شده بودند، چطور می تواند رخ دهد؟ بسيار آشکار است که نيروهای عراقی نمی خواهند از اين افراد حفاظت کنند.
بگذاريد من مجدداً تکرار کنم، ما در پارلمان اروپا هر کاری بتوانيم برای آزادی فوری اين هفت گروگان انجام خواهيم داد، ما اين رفتار را به هيچ وجه نمی پذيريم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر