سه‌شنبه، مهر ۰۲، ۱۳۹۲

2:10:24 PM 1392/7/1
تظاهرات مردمي - آرشيو
تظاهرات مردمی - آرشيو
اعتراضات در شيراز، تهران، پاکدشت، بروجن، کرمان و شهر کرد
اعتراض و قيام
هر فرصت، هر زمان، هر مکان

تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه پزشکی شيراز
تجمع معلمان در مقابل مجلس ارتجاع
ادامه اعتصاب کارگران شرکت پونل پاکدشت
درگيری مردم و جوانان در فلکه آرياشهر تهران با مأموران سرکوبگر
تجمع اعتراضی خانواده های محکوم به اعدام در تهران
اعتراض کارگران اخراجی موکت مصور بروجن و درگيری با مزدوران لباس شخصی
تجمع بازنشستگان صنايع فولاد و ذغال سنگ کرمان
شورش زندانيان در زندان شهرکرد
تجمع اعتراض کارگران شهرک صنعتی دشت زری در استان چهار محال و بختياری
اعتراض مردم بهميی در استان کهکيلويه و بويراحمد به آلودگی هوا

جمعی از دانشجويان دانشگاه پزشکی شيراز روز شنبه 30شهريور در مقابل اين دانشگاه در فلکهٴ ستاد تجمع اعتراضی برگزار کردند و به گرانی و کميابی دارو که باعث مرگ بيماران می شود. اعتراض کردند. در پی آن مأموران سرکوبگر نيروی انتظامی و مزدوران حراست با هجوم به دانشجويان آنان را متفرق کردند.

جمعی از معلمان آموزش و پرورش روز يکشنبه برای تعيين وضعيت استخدامی خود در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بنا به گزارشهای دريافتی روز گذشته 31شهريور مردم و جوانان در فلکه آرياشهر تهران با مأموران سرکوبگر گشت موسوم به امر به معروف رژيم که قصد دستگيری چند زن هموطن را به بهانه آخوند ساخته بدحجابی داشتند، درگير شدند و مانع از دستگيری آنها شدند.

روز يکشنبه 31شهريور خانواده های زندانيان سياسی اهل تسنن که عزيزانشان در زندانهای قزل حصار و گوهردشت کرج در آستانه اعدام قرار دارند در مقابل دفتر قوه قضاييه آخوندها تحصن کردند. بيش از ۲۰ نفر از اين زندانيان محکوم به اعدام هستند. … نيروهای سرکوبگر در وحشت از گسترش اين حرکت اعتراضی مانع پيوستن مردم و جوانان به اين خانواده ها می شدند..

ـ جمعی از خانواده های زندانيان محکوم به اعدام روز گذشته در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار لغو حکم اعدام عزيزانشان شدند.

ـ اعتصاب کارگران شرکت پونل پاکدشت در اعتراض به اعلام انحلال شرکت و اخراج کارگران روز گذشته نيز ادامه داشت، اين کارگران از روز 9شهريورماه تا کنون در اعتصاب به سر می برند..

ـ بيش از 200تن از کارگران اخراجی موکت مصور در بروجن روز گذشته در مقابل فرمانداری رژيم د ر اين شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان پرداخت حقوق عقب افتاده خود شدند. کارگران خشمگين با سر دادن شعار ما گرسنه ايم، با مزدوران لباس شخصی که با چوب و باتون قصد سرکوب کارگران را داشتند، درگير شدند.

حدود 350تن از کارگران کارخانجات ريسندگی شهرک صنعتی دشت زرين در استان چهار محال و بختياری در اعتراض به اخراجشان از کارخانه، در مقابل ورودی شهرک صنعتی تجمع کردند و جاده فارسان به کوهرنگ را برای مدت سه ساعت بستند.

روز دوشنبه اول مهر بيش از 150تن از بازنشستگان صنايع فولاد و ذغال سنگ کرمان، در مقابل اداره بازنشستگی کرمان در خيابان اقبال اين شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

جمعی از مردم بهميی در استان کهگيلويه و بويراحمد در اعتراض به آلودگی هوا در مقابل فرمانداری رژيم در اين شهر تجمع کردند. تجمع اعتراضی مشابهی نيز در مقابل استانداری رژيم در اين شهر برگزار شد.

بنا به گزارشهای دريافتی تعداد زيادی از زندانيان زندان شهرکرد در اعتراض به وضعيت وخامت بار زندان دست به شورش زدند. زندانيان خشمگين5تن از نگهبانان زندان را به گروگان گرفتند. پس از آن مزدوران يگان ويژه وحشيانه وارد زندان شدند و به زندانيان حمله کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

زندانی سياسی اميد شاه مرادی در بند ۳۵۰زندان اوين اعتصاب غذا کرده است. وی که در اعتراض به بلاتکليفی اعتصاب غذا کرده، پيشتر به اتهام حضور در تجمعات خيابانی به سه سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر