چهارشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۹۴

#ایران# سخنرانی دیوید جونز - نماینده پارلمان انگلستان، وزیر پیشین ولز در کابینه دیوید کامرون در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

دیوید جونز - نمایندهٴ پارلمان انگلستان، وزیر پیشین ولز در کابینهٴ دیوید کامرون
كنفرانسها

تاريخ: AM 8:58:00 1394/4/3




خانم‌ها و آقایان این یک خوشوقتی بزرگ و افتخار است که در میان شما در این گردهمایی پرشکوه امروز در پاریس باشم.
مانند بقیه سخنرانان شما را می‌ستایم، به‌خاطر شجاعت و پایداری در مبارزه‌تان جهت تحقق آزادی و دموکراسی برای مردم بزرگ ایران.
امروز می‌خواهم برای شما مختصری درباره تاریخ صحبت کنم. تاریخ مهم است، زیرا اگر تاریخ را نفهمیم، نمی‌توانیم به‌درستی برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. و می‌خواهم 13سال به عقب برگردم. به آن تصمیم شرم‌آور که نتیجه آن روی نیروی محوری جنبش شما، سازمان مجاهدین خلق ایران بود که به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری شد.
خانم‌ها و آقایان این یک تصمیم عمیقاً اشتباه توسط انگلستان، آمریکا و اتحادیه اروپا بود که آرمان دموکراسی در ایران را سالها به تعویق انداخت. در مقابل آن تصمیم‌گیری، می‌شد سه مسیر را انتخاب کرد:
اولی ساده بود. نادیده‌ گرفتن تصمیم‌گیری و حفظ خصومت با غرب. اما دوستان از این چیزی نائل نمی‌شد.
گزینه دوم این بود که به‌سادگی امید را از دست بدهید و از مبارزه خود دست بکشید و این هم گزینه ساده‌یی بود. اما منجر به یأس و ناامیدی میلیونها مردم ایران می‌شد که چشم به راه مجاهدین به‌عنوان منبع قدرتشان هستند.
اما این رهبر شما خانم مریم رجوی بود که گزینه سوم را انتخاب کردکه سخت‌ترین اما گزینه صحیح و ثمربخش‌ترین بود و او تصمیم گرفت آن ممنوعیت ناعادلانه را در دادگاه به‌چالش بکشد، او به استقلال قضاییه در انگلستان، آمریکا و اتحادیه اروپا اعتماد کرد و اعتماد او نابجا نبود.
دوستان به یک رهبر واقعاً دموکراتیک، بالغ، بردبار، درستکار و شجاع برای اتخاذ این تصمیم نیاز بود. خانم رجوی حقیقتاً چنین رهبری است و او باید همین‌طور توسط جامعه بین‌المللی شناخته شود.
لذا امروز مفتخرم که در کنار شما ایستاده‌ام. افتخارم بود که در کنار مجاهدین در دادگاه اروپایی در لوکزامبورگ ایستادم و امروز بسیار مفتخرم که در میان شما این‌جا هستم. چون روحیه مبارزه که شما در دادگاه به نمایش گذاشتید، جهت رسیدن به عدالت برای آرمانتان به شما در نبرد ادامه‌دارتان قدرت خواهد داد، جهت تحقق دموکراسی برای ملت بزرگ ایران. متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر