پنجشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۴

واشینگتن تایمز: شخصیتهای مهم آمریکایی به فراخوان تغییر رژیم تهران می‌پیوندند

تاريخ: AM 10:45:20 1394/3/28

هیئت آمریکایی شرکت کننده در گردهمایی بین‌المللی مقاومت ایران در پاریس


روزنامه واشینگتن تایمز روز سه‌شنبه 27خرداد درباره گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس نوشت: دهها هزار نفر از تبعیدیان ایرانی اپوزیسیون در فرانسه؛ آخر هفته گذشته در گردهمایی سالانه تجمع کردند و خواستار تغییر رژیم ایران شدند. شرکت کنندگان در این تجمع پافشاری اوباما برای امضای توافق اتمی با رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کردند.
این تجمع به رهبری اپوزیسیون در تبعید ایران؛ شورای ملی مقاومت ایران هدایت می‌شد و دهها تن از مقامات کنونی و سابق را از آمریکا و اروپا و خاورمیانه به خود جلب کرده بود که به فراخوان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی در ایران پیوسته بودند.
در میان شخصیتهای مهم، جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا قرار داشت که به جمعیت انبوه در یک پیام ویدئویی از پیش ضبط شده گفت: به واقع رژیم ایران کانون بنیادگرایی اسلامی در جهان است.
کاندیدای جمهوریخواه ریاست‌جمهوری سال 2008 به این گردهمایی گفت، رژیم ایران با وجود شرکت در مذاکرات اتمی با قدرتهای غربی، به سرمایه‌گذاری تروریستی و دامن زدن به بحران و تلاش خود برای سلطه یافتن درخلاء ناشی از بیرون کشیدن آمریکا از منطقه، ادامه می‌دهد.
چندین قانونگذار آمریکایی نیز در این گردهمایی شخصاً حضور داشتند. در میان آنها دانا روهرا باکر نماینده جمهوریخواه از کالیفرنیا بود که مورد بیشترین تشویق قرار گرفت زمانی که اعلام کرد که می‌خواستم به ملاهای بیرحم در ایران یادآوری کنم که روزهای آنان به پایان رسیده و به‌زودی فرا خواهد رسید.
درگردهمایی شنبه در ویلپنت فرانسه، بر روی پرده نمایش در زمینه پشت وی شعارهای: تغییر رژیم در ایران و می‌توان و باید پخش می‌شد.
در این گردهمایی خانم مریم رجوی تأکید کرد مقاومت ایران خوستار آزادی و دموکراسی و برابری است و خطاب به جمعیت گفت به ایران امروز نگاه کنید، آیا هیچ ایرانی را می‌بینید که خواستار تغییرنباشد؟ همه آنها درد مشترک دارند و خواستار آزادی‌اند.
قبل از گردهمایی شنبه خانم رجوی در مصاحبه‌ای با واشینگتن تایمز گفت: شرایط برای تغییر رژیم در تهران فرا رسیده است. وی واشینگتن و سایر دولتهای غربی را به‌خاطر ایستادن در برابر این مسیر با مشروع کردن رژیم ولایت‌فقیهی علی خامنه‌ای با پیگیری توافق اتمی، مورد سرزنش قرار داد.
وی گفت دولتهای غربی از طریق سیاست مماشاتشان و دادن امتیازات به این رژیم به‌عنوان مانعی برای سرنگونی این رژیم عمل کرده‌اند. بدون کمک غرب این رژیم تا کنون سرنگون شده بود.
گردهمایی شنبه رهبرانی را از سراسر غرب که از اپوزیسیون ایران حمایت می‌کنند گرد آورده بود. برنارد کوشنر وزیرخارجه پیشین فرانسه، جمیز وولسی مدیرسابق سیا، وکیل قدرتمند آمریکایی آلن درشویتز و تعداد بیشمار دیگر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر