سه‌شنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۴

ادامه موج بازداشتها در اروميه





به گزارش  اویان نیوز، یک‌شنبه ۱۷خرداد۹۴ «عطا کریمی» فعال ملی – مدنی آذربایجانیاهل ارومیه از سوی ماموران امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. علت بازداشت این فعال آذربایجانی مشخص نشده است.
بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی با حضور در منزل وی کامپیوتر، کتاب و وسایل شخصی این فعال آذربایجانی را ضبط کردند.
طی دو روز گذشته ۴ نفر از فعالان مدنی آذربایجانی در شهر ارومیه بازداشت شده اند.
صبح یک‌شنبه غلام قلی‌زاده و روز شنبه سینا حسنی و علی عزیزی از فعالان ملی – مدنی آذربایجانی اهل ارومیه از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.
عطا کریمی بارها به دلیل فعالیت‌های خود بازداشت و از سوی دادگاه به زندان محکوم شده است.
پنج‌شنبه ۲۴ مهر۹۳ در پی فراخوان فعالان ملی و صفحات فیس بوکی آذربایجانی جمعی از شهروندان ارومیه در اعتراض به اقدامات تروریستی در منطقه تظاهرات ضد تروریستی برگزار کردند.
در پی این تجمع عطا کریمی و مهدی مجرب نیا در میدان ولایت فقیه (مرکز) از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه آگاهی منتقل شدند.
روز ۵ آبان۹۳ عطا کریمی پس از ۱۱ روز بازداشت با قرار وثیقه ۱۰ میلیون تومانی و روز۲۸ مهر۹۳ مهدی مجرب‌نیا پس از ۴ روز بازداشت با قرار کفالت ۱۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی ارومیه آزاد گردیدند.
پیش‌تر عطا کریمی (۳۰ ساله)، روز ۱۹خرداد۹۳ به همراه چندین تن دیگر از فعالان ارومیه بازداشت و پس از یک‌هفته با قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.
در پی این بازداشت، شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه عطا کریمی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم نمود.
وی هم‌چنین روز۱۳ فروردین ۸۹ به دلیل شرکت در تجمع اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در پل میان‌گذر شهید کلانتری بازداشت شده بود.

شنبه ماموران امنیتی در اقدامی کم سابقه پس از بازداشت سینا حسنی با مراجعه به منزل پدری وی مادر این فعال آذربایجانی را نیز بازداشت کردند.

روز شنبه ۱۶خرداد ۹۴ ماموران امنیتی پس از بازداشت سینا حسنی فعال مدنی آذربایجانی اهل ارومیه با مراجعه به منزل پدری وی گلناز خورشید مادر این فعال آذربایجانی را نیز بازداشت کردند.
یکی از نزدیکان این فعال آذربایجانی در این ارتباط به اویان نیوز می‌گوید: ماموران امنیتی پس از مراجعه به منزل پدری وی درصدد بازداشت نیما حسنی برادر سینا بر می آیند اما به علت نبودن نیما در منزل اقدام به بازداشت مادر وی می‌کنند.
به گفته این فرد مطلع، ماموران امنیتی در تماس با نیما حسنی عنوان کرده‌اند در صورت معرفی خود به بازداشگاه ۹ پله مادرش را آزاد خواهند کرد.
شنبه ۱۶خرداد۹۴ سینا حسنی و علی عزیزی دو نفر از فعالان ملی – مدنی آذربایجانی اهل ارومیه از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. هنوزعلت بازداشت این افراد مشخص نشده است.
سینا حسنی و علی عزیزی هر دو متولد ۱۳۷۵ و از فعالان مدنی شهر ارومیه می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر