سه‌شنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# صدور حکم تخلیه و مصادره‌ی منزل حسن صادقی و فاطمه مثنی، زوج در بند


فاطمه مثنی و حسن صادقی‌


 29.11.2016

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی و حسن صادقی، زوج در بند که به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به ۱۵ سال حبس محکوم‌شده‌اند، هم‌اکنون با حکم تخلیه و مصادره‌ی منزل مواجه می‌باشند.

 این زوج دارای دو فرزند به نام‌های نیما و مریم بوده که اکنون در خارج از زندان و دور از پدر و مادر خود در شرایط نگران‌کننده‌ای بسر می‌برد و با مصادره منزل بی‌جا و مکان خواهند ماند.
لازم به ذکر است که تمامی دارایی‌ها و اموال این خانواده قبل از بازداشت این زوج مصادره شده و به آنان اعلام شده بود که منزل آنها در اختیارشان خواهد ماند، اما در هفته‌های اخیر و در دوران حبس، حکم تخلیه و مصادره خانه را به آنان ابلاغ شده است.
حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی و فاطمه مثنی نخستین بار در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ زمانی که قصد برگزاری مجلس ترحیم غلامحسین صادقی‌، پدر حسن‌صادقی‌، و از هواداران مجاهدین خلق، را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک سال بازجویی و حبس در انفرادی زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.



 این درحالی است که بازداشت این شهروندان صرفا به دلیل داشتن نسبت فامیلی با اعضای مجاهدین خلق بوده است.

در پاییز ۱۳۹۴، فاطمه مثنی و حسن صادقی‌ بار دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و به زندان های اوین و رجایی شهر منتقل شدند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر