سه‌شنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# مسئولین قضایی جمهوری اسلامی حکم تخلیه و مصادره منزل حسن صادقی زندانی سیاسی را صادر کردند

مسئولین قضایی جمهوری اسلامی حکم تخلیه و مصادره منزل حسن صادقی زندانی سیاسی را صادر کردند




خبرگزاری بام– حسن صادقی، زندانی سیاسی که به همراه همسرش فاطمه مثنی دوران محکومیتشان را در زندان می گذرانند با حکم مصادره منزلشان در چند روز گذشته مواجه شده اند.

به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ حسن صادقی در زندان رجایی شهر و همسر وی که در زندان اوین نگهداری می شوند، دارای دو فرزند (دختری ۱۴ ساله و پسری ۲۱ ساله) بوده که تنها دارایی آنها همین منزل کوچک است.

 پدر حسن صادقی عضو و همکار جبهه مقاومت ملی بوده است و این دو تن تنها به دلیل سیاسی بودن خانواده صادقی بازداشت شده اند.

ذکر این نکته نیز لازم است که تمامی دارایی ها و اموال خانوادگی این خانواده قبل از بازداشت آنها مصادره و به آنها اعلام شده بود که منزل کوچکشان حق قانونی آنها و در اختیارشان خواهد ماند، اما پس از آن این دو تن را بازداشت و فرزندان آنها را بی سرپست کرده و در هفته اخیر نیز حکم تخلیه و مصادره خانه را نیز برای آنها فرستاده اند. این در حالی است که قاضی احمد زاده، قاضی پرونده حسن صادقی حکمی بر خلاف این مورد صادر کرده بود و با مصادره تنها دارایی و منزل خانواده صادقی فرزندان آنها نه تنها بی سرپرست بلکه بی جا و مکان نیز خواهند شد.

این زندانی از تمامی نهاهای حقوق بشری و مسئولین تقاضای کمک و پیگیری این موضوع را داشته و نامه ای به همین منظور برای گزارشگر ویژه سازمان ملل عاصمه جهانگیر نیز نوشته و خواهان رسیدگی و توجه به وضعیت فرزندانشان شده است.
کیوان شکوری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر