چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۴

#ایران# جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در مورد توافق اتمی با رژیم ایران

تاريخ: PM 4:07:15 1394/5/7

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا



در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به‌ریاست سناتور مک کین، توافق اتمی با رژیم ایران مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی، اشتون کارتر وزیر دفاع و ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شرکت داشتند و به سؤالات سناتورها پاسخ دادند.
سناتور مک‌کین هشدار داد که توافق اتمی و آزاد کردن داراییهای رژیم ایران دست این رژیم را در تقویت فعالیتهای نظامی و تروریستی باز می‌کند. وی نسبت به تهدید موشکهای بالستیک رژیم نیز هشدار داد. سناتور مک‌کین نسبت به توافق محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رژیم ایران در مورد نحوه بازرسی از سایتهای نظامی نیز هشدار داد.
در این جلسه اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا از توافق اتمی دفاع کرد اما گفت: این توافق هیچ گزینه‌یی را برای آمریکا از روی میز برنمی‌دارد. وی بر حمایت از متحدان آمریکا در منطقه در قبال اقدامهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران تأکید کرد. اشتون کارتر تهدیدهای تروریستی حزب‌الله لبنان را هم مورد اشاره قرار داد.
ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت: توافق اتمی سایر فعالیتهای مخفی و بدخواهانه رژیم ایران را متوقف نمی‌کند.
وی از ارسال تسلیحات برای مزدوران و نیروهای نیابتی، گسترش موشکهای بالستیک فعالیتهای سایبری را از جمله فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر