یکشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۴

#ایران#iran#

 
استاندارد 15 سپتامبر  2015 
لي اسميت  ” LEE SMITH


بنظر ميرسد كاخ سفيد فكر ميكند كه سياست ولاديمير پوتين در سوريه يك اشتباه درجه يك است. اخيرا روسيه از هواپيماهاي جنگي، تانكها، كشتيها، مهندسين، تكنيسين ها، بعلاوه نيروهاي ويژه براي حفظ رژيم بشار الاسد استفاده كرده است. پرزيدنت اوباما هفته گذشته گفت كه ”اما اين نظر بديست ”. او بصورت قطعي اعلام داشت كه اين پروژه ”محكوم به شكست” است. او ادعا كرد كه مسكو ”ميبايستي يك مقدار هوشيارانه تر شروع به قدم برداشتن ميكرد”.

احتمالا مقامات كاخ سفيد به همديگر ميگويند كه سوريه ويتنام پوتين خواهد بود، يا افغانستان پوتين، يا نوعي ”باتلاق” كه او نخواهد توانست خودش را از آن رها كند. اين مفيد است اگر يادآوري كنيم كه دولت به همين صورت در مورد ايران فكر ميكرد. سوريه، به گفته اوباما، مجراي خونريزي ايران است چون او مجبور است ميلياردها دلار به آن بفرستد”.

در واقع، شايد اين درست باشد كه سوريه براي ايران تبديل به يك سوراخ سينك شده باشد بجز اين واقعيت كه كاخ سفيد جمهوري اسلامي ”آقا اينرا درست كن” را به قيد كفالت آزاد گذاشت  و براي فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران ، قاسم سليماني پوشش هوايي در عراق ايجاد كرد، براي متحدينش در لبنان هماهنگي ايجاد كرد، و در سوريه دوستان آمريكا را تنها گذاشت و برخي از دشمنان (ايران) را مورد هدف قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر