شنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۹۶

#ایران# بیانیه ی سندیکای کارگران شرکت واحد/ هفدهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی


  ۲۶ اوت ۲۰۱۷

  در هفدهمین روز اعتصاب غذای شهابی تعدادی از رانندگان و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد با خانواده این کارگر زندانی ملاقات کردند. همچنین سندیکای کارگران شرکت واحد اعلامیه ای منتشر کرده و نسبت به خطراتی که جان رضا شهابی را تهدید می کند، هشدار داد.


جان رضا شهابی در هفدهمین روز اعتصاب غذا در خطر است
جان رضا شهابی کارگر زحمتکش زندانی و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد پس از هفده روز اعتصاب غذا در خطر است. در مدت اعتصاب غذا با هماهنگی مسولان امنیتی و قضایی با رئیس زندان مراقبت های پزشکی از ایشان صورت نمی گیرد. و عدم دریافت غذا توسط ایشان را زندانبان ثبت نمی کند و رئیس زندان گفته که اعتصاب غذای شهابی را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل پزشک مستقر در زندان وزن و فشار خون شهابی را کنترل نمی کند. خانواده ایشان امکان تماس تلفنی با وی را ندارند و در طول هفده روز اعتصاب غذا فقط دو بار با وی ملاقات کابینی داشته اند. سندیکا به دلیل بی خبری از حال شهابی پس از هفده روز اعتصاب غذا شدیدا نگران است.

رضا شهابی کارگر زحمتکش زندانی و عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد که محکومیت زندان پنج ساله اش به پایان سیده است با کینه ورزی مسولان امنیتی و قضایی از وی و فعالیت های حق طلبانه سندیکا به زندان بازگردانده شده است. شهابی مدتی از دوران زندان پنج ساله را به دلیل دو عمل جراحی گردن و کمر و با تشخیص پزشکی قانونی و تایید دادستانی در مرخصی پزشکی بوده است و محکومیت وی به پایان رسیده است. با این وجود دادستانی دوران مرخصی پزشکی وی را غیبت محسوب کرده و ابلاغ نموده است که این کارگر زندانی باید ۹۶٨ روز دیگر در زندان بماند. علاوه بر این در دوران گذراندن زندان پنج ساله با پرونده سازی دیگری ایشان را به یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم کرده است. این کارگر زحمتکش زندانی در اعتراض به این بی قانونی مطلق اعتصاب غذا کرده و خواستار آزادی خود می باشد. در آخرین ملاقات وی با خانواده که روز چهارشنبه یکم شهریور صورت گرفته است؛ وزن رضا بسیار کم شده و دچار ضعف جسمی شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نگرانی شدید خود را از سلامت رضا شهابی اعلام می دارد و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان همچنین لغو احکام قضایی علیه ابراهیم مددی و داود رضوی دیگر اعضای هیات مدیره سندیکا و دیگر کارگران و معلمان زندانی می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر