پنجشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۶

#ایران# احتمال انفجار نیروگاه تگزاس بر اثر سیل



 31.8.2017

منابع محلی در تگزاس آمریکا هشدار داده‌اند به علت شدت بارندگی و سیل، امکان دارد نیروگاه شیمیایی این شهر منفجر شود.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئولان فرانسوی نیروگاه شیمیایی تگزاس واقع در ۲۵ مایلی شمال شرق شهر هیوستون هشدار داده‌اند سیل امنیت این نیروگاه را تهدید می‌کند و در صورت بروز هرگونه مشکل، باید منتظر یک فاجعه بزرگ بود.
این در حالیست که هواشناسی آمریکا اعلام کرد که طوفان سهمگین "هاروی" به ایالت لوئیزیانا رسیده است. این ایالت 12 سال پیش با طوفان ویرانگر "کاترینا" مواجه شده بود.
گفته شده که طوفان "هاروی" به صورت یک طوفان بسیار خطرناک و پیچیده انکشاف می یابد و ممکن است به صورت قوی ترین طوفان از زمان طوفان "کاترینا" درآید که در اثر آن 1800 نفر جان باختند.
وقوع این طوفان و جاری شدن سیل موجب شده بخش‌های بزرگی از شهر هیوستون در ایالت تگزاس به زیر آب فرو رود، خانه‌ها تخریب شوند و دستکم 15 تن جان خود را از دست بدهند.
شب گذشته یکی از مقامات ایالت تگزاس اعلام کرد که آب از سد "ادیکس" در خارج شهر هیوستون سرریز شده و اکنون آبی بیش از حد ظرفیت مخزن، در پشت سد جمع شده است.
مهندسان سد برای محافظت از مردمی که در اطراف آن زندگی می‌کنند مجبور به باز کردن دریچه‎‌های سد و رها کردن مقادیری از آب پشت آن شده‌اند.
سرریز شدن آب سد ادیکس باعث درهم شکستن آن نخواهد شد اما به معنای آن است که آب بیشتری به رودخانه "بوفالو بایو"، مهمترین روخانه هیوستون سرازیر خواهد شد.
مقامات همچنین نگران سد "بیکر" هستند که روی همین رودخانه بوفالو بایو در غرب هیوستون واقع است.
یورونیوز نیز در گزارشی منتشر کرد: مقامات ایالتی تگزاس آمریکا نسبت به نشت مواد شیمیایی در مناطق "لاپورت" و "شوریکرس" که در ۴۰ کیلومتری مرکز شهر هیوستون واقع شده‌اند، هشدار داده و از شهروندان خواستند که در پناهگاه‌های خود باقی بمانند و وسایل تهویه مطبوع را خاموش کنند.
براساس گزارش رسانه‌های محلی تعداد زیادی از ساکنان نجات یافته از طوفان هاروی توسط سرویس‌های امدادی به مناطق امن منتقل شدند.
توفند حاره‌ای هاروی شهر هیوستون در ایالت تگزاس را در سیلی به عمق چند متر غرق کرده و با اینکه این توفند بسیار ضعیف و به طوفان تبدیل شده اما بارندگی همچنان ادامه دارد و آب در حال بالا آمدن است.
طوفان هاروی قوی‌ترین طوفان در طی 50 سال گذشته در ایالت تگزاس است که خسارات زیادی وارد کرده است.

ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر