سه‌شنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۷

امتناع دو درویش زندانی از حضور در آمار زندان / تا زمانی که درویشان زندانی تجمیع نشوند در آمار شرکت نمی‌کنیم

 امتناع دو درویش زندانی از حضور در آمار زندان

احمد ایرانی‌خواه و سعید دوراندیش، دو درویش محبوس در سالن ۳ تیپ ۱ زندان فشافویه در نامه‌ای خطاب به مسئولان زندان تهران بزرگ (فشافویه) گفته‌اند تا زمانی که همگی درویشان زندانی در یک بند از زندان فشافویه تجمیع نشوند در آمار زندان شرکت نخواهند کرد.

این دو درویش که پس از حمله روز هفتم شهریور نیروهای گارد زندان فشافویه به درویشان متحصن در تیپ ۳ به میان زندانیان جرایم مواد مخدر و سرقت و قتل منتقل شده‌اند، گفته‌اند مسئولان زندان ۱۵۰ روز است که با وعده دروغین تجمیع درویشان زندانی، آنها را در میان زندانیان بزه‌های اجتماعی زجر می‌دهند.

این دو درویش وضعیت بندهای زندان فشافویه را اسف‌بار توصیف کرده و گفته‌اند نگهداری درویشان زندانی در این بندها که از از حداقل‌های بهداشتی و درمانی بی‌بهره است مصداق شکنجه و آزار روحی آنان است.

اعتراض دیگر این درویشان به عدم کنترل مسئولان زندان بر ورود مواد مخدر به داخل بند و مصرف آن توسط زندانیان است.

به گفته درویشان زندانی هر بند از زندان فشافویه گنجایش ۱۵۰ زندانی را دارد اما  بیش از ۵۰۰ زندانی در آن نگهداری می‌‌شود. برای این ۵۰۰ زندانی تنها ۵ سرویس بهداشتی معیوب و کثیف و ۶ دوش حمام و ۶ شیر برای شستشوی ظرف‌ها وجود دارد و این امکانات حداقلی نیز به قرق زندانیانی درآمده است که مواد مصرف می‌کنند.

مجذوبان نور به نقل از درویشان زندانی گزارش داده بود که به دلیل نبود آب گرم و محیط کثیف زندان فشافویه که مختص زندانیان مواد مخدر طراحی شده استٰ بیماری‌های عفونی و واگیردار بسیار شایع بوده و در مواردی به مرگ زندانیان نیز منجر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر