سه‌شنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۷

بازتاب اعتراضات معلمان و نقش کانون‌های شورشی در livelea



«اعتراضات معلمان ایرانی علیه تاخیر در پرداخت حقوق شدت می‌گیرد»؛ عنوان مقاله ای است که در تاریخ ۲۶ ژانویه در سایت liveleak آمریکا، درج شده است.
معلمان ایرانی، یکی از اقشاری هستند، که زندگی شان دچار آسیب های جدی شده است. دراین رابطه روز پنج شنبه ۲۴ ژانویه در چند استان کشور، در اعتراض به معوقات حقوقی و شرایط بد زندگی به تظاهرات علیه حکومت ولایت فقیه پرداختند. اعتراض معلمان در شرایطی صورت می‌گیرد که تورم سنگین و افزایش قیمت کالاها، فشار و نگرانی های زیادی را برای این قشر، همچون سایر اقشار جامعه، ایجاد کرده است. اما رژیم حاکم بر ایران، به دلیل بحران های لاعلاج و به ویژه انزوای اقتصادی و سیاسی، هزینه هایی که باید در جهت رفاه و حل مشکلات معیشتی اقشار مردم صورت گیرد را صرف آزمایش موشک های بالستیک می‌کند که بخشی از سیاست های این حکومت، در منطقه می باشد.
سایت liveleak می‌نویسد: «معلمان در ایران که خواستار شرایط بهتر کار هستند، تظاهراتی را در جهت اعتراض به شرایط سخت زندگی معلمان، کیفیت بسیار پایین بیمه اجتماعی و فقدان امنیت شغلی‌شان آغاز کرده اند. اما نه تنها جوابی نگرفتند بلکه آنها با آزار و اذیت و زندان مواجه شده اند».
در گزارش liveleak خواسته های معلمان، انعکاس یافته است؛ آزادی معلمان زندانی؛ تأمین آینده معلمان؛ رفع تبعیض، ایجاد امنیت و برخورداری از وضعیت مناسب شغلی از خواسته‌های معلمان در این اعتراضات بود.
همچنین در استان البرز، معلمان نسبت به گرانی و تورم، خواستار پاسخگویی کارگزاران نظام شدند. دراستان اصفهان، معلمان نسبت به بی عدالتی و درد و رنجی که از بابت این حکومت متحمل می شوند اعتراض کردند. در استان کرمانشاه، معلمان در اعتراض خود خواهان حقوق به یغما رفته خود شدند و با دادن شعارهایی در رابطه با آموزش رایگان، حق زندگی مناسب و شایسته، فراخوان اتحاد، به سایر اقشار مردم دادند. آنها در انتهای تظاهرات خود بیانیه ای صادر کردند.
سایت liveleak ضمن انتشار بخشی از این این پرسش را مطرح می‌کند که «با افزایش تظاهرات در ایران، سوال اکنون این است که تا چه حد رژیم ایران این فشار را تحمل می‌کند؟»
به نوشته liveleak کانونهای شورشی یا همان «واحدهای مقاومت، نقش مهمی را در راستای رهبری، سازماندهی و تداوم اعتراضات ایفا می‌کنند»؛ [لایولیک ۲۶ ژانویه 2019] امری که به وضوح شکنندگی نظام ایران را در برابر اعتراضات افزایش می‌دهد.
فریبرز شادان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر