سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۴

آمار قربانیان زمین لرزه در نپال رو به افزایش است ..دست کم 5000 هزار کشته و 7000 هزار زخمی ...

خبر فوری
هفت تن از این افراد ملیِّت خارجی داشتند.اجرای حکم یک شهروند فیلیپینی به درخواست رئیس جمهوری فیلیپین به تعویق افتاد. اتهام این افراد شرکت در قاچاق مواد مخدر بود.
قبلی بعدی
ار.اف.ای - مهمترین خبرها ۲۴ ساعت اخیر
هفتگی ها
کلیۀ برنامه ها
دریچه
دفترهای ویژه
دیگر دفترهای ویژه
آموزش زبان فرانسه
روی سایت ملاحظه کنید
کارگزاران و کاربران


mediaREUTERS/IFRC/Palani Mohan
تازه ترین آمارهای رسمی از کشته شدن دست کم پنج هزار تن در زلزله هفت و هشت دهم ریشتری روز شنبه در نپال حکایت دارد. شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ٧ هزار تن افزایش یافته است.
نخست وزیر نپال، وضعیت در کشورش را همانند وضعیت جنگی توصیف نموده است و خواستار کمکهای بین المللی شده است.
در گزارش سازمان ملل هم آمده است زلزله در نپال، زندگی دست کم ٨ میلیون نفر از جمعیت ٢٨ میلیونی نپال را تحت تاثیر قرار داده است.
آب آشامیدنی و چادر از جمله نیازهای فوری آسیب دیدگان ناشی از زلزله اعلام شده است.
هنوز میزان دقیق خسارات ناشی از زمین لرزه اخیر در نپال مشخص نشده است.
بازماندگان حادثه زمین لرزه در نپال هم چشم امید به امدادگران بسته اند تا نزدیکان آنان را از هر چه سریعتر از زیر آوار نجات دهند.
فرستادۀ ویژۀ رادیوی بین المللی فرانسه (ار اف ای) به کاتماندو، "نینراج"، یکی از بازماندگان این زلزله، را در برابر ساختمان شش طبقه ای که شیرینی فروشی او در آن قرار داشت، ملاقات کرده است.
شنبه پیش هنگامی که دو فرزند او در شیرینی پزی تنها بودند، زمین لرزه ساختمان را لرزاند و ساختمان به ناگهان فرو ریخت. آنگونه که گزارشگر "ار اف ای" گزارش کرده، او اینک در برابر آوار ساختمان بر زمین نشسته و با نگرانی کار امدادگران را دنبال میکند:
نینراج می گوید: «امید چندانی ندارم. فکر نمی کنم هنوز زنده باشند. ولی باید بدانم. باید اجساد آنها را به بینم تا بتوانم سوگواری کنم. همسر من بکلی بهت زده و حیران است».
به گزارش "ار اف ای"، حدود ده تن از امدادگران هندی با وسائل مجهز در تلاش هستند تا افراد از زیر آواربیرون بکشند.
"اوپه سینگ" رئیس گروه امدادگران به "ار اف ای" گفته است: «بدلیل اینکه این ساختمان نزدیک رودخانه ساخته شده، بسیار آسیب پذیر است و به نظر می رسد که از ابتدا نیز خوب ساخته نشده است».

رادیو فرانسه 
29.4.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر