پنجشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۴

"اعطای امتیاز به حکومت ایران آن را جسورتر و تهاجمی‌تر می‌سازد"


\

1394/02/10 


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، باب کورکر رئیس کومیته ی روابط خارجی سنا از مجلس نمایندگان آمریکا با دعوت از مریم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران درباره موضوع داعش با وی به گفتگو پرداخت.

شرکت خانم رجوی از طریق ویدیو کنفرانس بود و این نخستین بار است که یکی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران در کنگره ایالات متحده شهادت می‌دهد.

وی در بخشی از سخنان خود به بنیادگرایی اسلامی و خطرات فرامنطقه‌ای آن اشاره کرد و گفت: رژیم ایران به‌عنوان منشأ اصلی بنیادگرایی اسلامی در منطقه و جهان عمل کرده است.

در جلسه‌ی  استماع روز گذشته که با عنوان "داعش و شام: تعریف دشمن" برگزار گردید، رهبر مجاهدین خلق حکومت ایران را "پدرخوانده" گروه حکومت اسلامی خواند و برخی اقدامات برای ریشه‌کن کردن بنیادگرایی برشمرد.

اخراج نیروی قدس سپاه از عراق، کمک به نیروهای میانه‌رو برای ساقط کردن حکومت اسد و بستن همه راه‌ها برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از جمله اقدامات مورد نظر مریم رجوی بودند.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رجوی در جلسه با انتقاد از توافق احتمالی با ایران، خاطرنشان کرده که این امتیازدهی ایران آن را جسورتر و تهاجمی‌تر می‌کند.

آنچنان که وب‌سایت سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرده، رهبر مجاهدین در سخنرانی خود در کمیته روابط خارجی کنگره بر "احترام به حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی" در ایران و "جدایی دین و دولت" تأکید کرده‌اند.

رابرت فورد سفیر پیشین آمریکا در سوریه و و دانیل بنجامین هماهنگ کننده سابق آمریکا در امور مبارزه با تروریسم از مخالفان سخنرانی رهبر سازمان مجاهدین خلق ایران در کنگره بودند.

شورای ملی مقاومت در تیر ماه ۱۳۶۰ خورشیدی به ابتکار مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق ایران تأسیس و شاخه سیاسی آن سازمان محسوب می‌شود. در اساسنامه این شورا بر سرنگونی نظام جمهوری اسلامی در ایران تاکید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر