آخرين اخبار حاکى است که موج جديد اعتصاب غذای زندانيان سياسى در زندان‌هاى مختلف ايران آغاز شده است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون دست‌کم هفت زندانی سیاسی و عقیدتی از جمله احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت الله طبرزدی و محمد عبدالهی در اعتراض به وضعیت‌شان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

در این میان وضعیت جسمانی تعدادی از آنان به شدت وخیم گزارش شده است. دو زندانی سیاسی دیگر آرش مکری و محمدامین آگوشی نیز در ماه گذشته اعلام اعتصاب غذا کرده بودند اما از تداوم اعتصاب و یا پایان آن اطلاعی در دست نیست.
به گزارش خبرگزاری "هرانا"، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت طبرزدی و محمد عبدالهی در زندان‌های اوین، رجایی‌شهر و ارومیه در اعتراض به وضعیت‌شان در اعتصاب غذا به‌سر می برند. حال عمومی تعدادی از آنان بسیار وخیم گزارش شده است.

در اين ميان محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان علیرغم ابتلا به بیماری‌هاى متعدد و پیشرفته در اعتراض به پرونده سازى اخیر در بیست‌وسومین روز اعتصاب وضعيتش در بيمارستان وخيم گزارش شده است.
از سوى ديگر حشمت طبرزدی، دبير کل جبهه دمکراتيک ايران که به تازگی مجددا بازداشت شده و به صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می‌شود، در اعتراض به دستگیری دوباره در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

در زندان تبريز نيز، رسول رضوی فعال ترک آذربایجانی در اعتراض به روند دستگیری و محاکمه خود، در یازدهمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. این زندانی اتمام اعتصاب غذای خود را منوط به لغو احکام صادره از طرف شعبات ۲ و ۳ دادگاه انقلاب شهر تبریز و برگزاری مجدد دادگاهی کاملا علنی و عادلانه اعلام کرده است.